|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Bilen har stått stilla nu i ca 2 veckor och batteriet är urladdat. (va de redan när jag ställde den) Har varit ute hos den några gånger tidigare och då låst upp med "nödöppningen" (när man lyfter handtaget lite och låser upp.) Men idag när jag skulle ut och kolla till babyn så fick jag inte upp låset, försökte med nödöppnings tekniken i ca 2 minuter men inget hände :/ Hur ska jag nu göra för att få upp låset? :( Tack på förhand / Rasmus | |
|
Pilla upp huven, ladda batteriet genom + polen som finns i motor rummet. Beemer 4 Life! |
|
|
Hej där "shortyman". Sök på detta "Hur bryter jag mig in i min E34?" här på 5-serie forumet så får du upp en hel del tips å trix. Visste inte riktigt hur fasiken man "Länkade" tyvärr. |
|
|
Äää de funkade ju inte å söka så.:-( Då får vi gå den låååånga vägen. Tryck på "Sök inlägg" uppe bland dom blåa textraderna. Skriv in "Huv" där det står"Sök efter" å "5-serien" där det står "Sök i forum" Tryck "Sök". Sen skrollar du ner till "Hur bryter jag mig in i min E34?", det inlägget är startat "2007-11-29 23:33" i 5-serie forumet. Nu borde det gå å få tag i. Jag har skrivit det sista inlägget i den tråden å det är ett trick som jag brukar få använda mig av ett par gånger varje år,inte bara på mina egna bilar.Polarna brukar bli rätt glada när man öppnar huven åt dom utan å bryta sig in i bilen. Lycka till nu. Mvh:Daniel |
|
|
Länk Länk Länk Mvh |
|
|
Tack för hjälpen med Länkningen "rob_t_j72" Satt i natt å letade efter ett inlägg jag gjort men hittade det inte men blir glatt överraskad när du hittat precis det inlägget.Det är Länken i mitten!=) Lycka till nu "shortyman" Å jag kan bara säga det igen: ALLA e-34 ägare,se till å tillverka en sån krog INNAN erat batteri står å blir tomt,lätt som en plätt när huven är öppen! |
|
|
Åh tack så jätte mycket för det otroligt välbeskrivande svaret :) uppskattas riktigt mycket :) ska fixa en tjock tråd nu och förhoppningsvis kunna prova detta imorgon :) Men har en fråga till: Om det skulle va så att mitt centrallås glappar och det inte går att låsa upp med c-låset (brukar göra de ibland) :/, vad ska jag ta mig till då? :/ Tack igen för alla svaren :) Mvh Rasmus |
|
|
Hej där Rasmus. Roligt å kunna hjälpa till,det är ju det Forumet är till för. Hoppas det löser sig i morgon.Känner du nån mer som har en e-34:a så be om å få kolla under huven på den så ser du lättare hur huvlåset är konstruerat å kan bocka till tråden efter det.Måste nästan va svetstråd eller liknande för att kroken inte skall räta ut sig när du drar.Kroken ska ju smita om om den lilla "Klo" som klumpen i slutet på vajern sitter i på huvlåset. Å ang centrallåset så är det enda tips jag har är att plocka ur låset i förardörren å se så att det inte typ börjar ramla sönder eller nått sånt,se till att det är ihopdraget i tajt. Sen smörja upp det ordentligt så att det inte kärvar. Skadar inte å göra det på passagerarsidan heller då det är där "Deadlock":et sitter. Lycka till nu å ha en trevlig helg. Mvh:Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.