|
|
|
|---|---|
|
Hej en snabb fråga bara. Skall köpa ett par 17" fälgar. Har hittat ett par på blocket som är till en BMW E39 med följande däck 225 45 17 och 255 45 17. Passar dessa fälgar min bil tror ni. Det är bultmönster 5/120 Jag kör en 328 E36-96 Mvh Andreas ** Köra bör man, Annars dör man** | |
|
E39 har ET 20 och Nav hål 74.1 mot E36 har ET 47 och Nav hål 72.5 enligt Länk Finns ju distansringar för nav, men kan ta i skärmkanter mm.. |
|
|
Så sent som i morse såg jag en e46 med e39 fälgar på och det såg inte skumt ut på något sätt. Möjligen att framhjulet var lite lite längre ut mot hjulhusets kant. Huruvida det fanns navringar eller inte det såg jag så klart inte men det verkade i alla fall passa rakt av. Niklas Fransosen |
|
|
Det kan bli lite oroligt vid hård inbromsning med såpass avvikande ET som påverkar styrgeometrin. Distansringar för navhålet måste man i.a.f. ha Skulle själv inte prova kombinationen. |
|
|
Får ta och prova fälgarna då. Killen som säljer dom har en egen verkstad tydligen, så han kan testa dom till mig. Får se vad det leder till. Men vad är det för navring. Är det till för att förstora navet för att passa bättre eller? Så det som kan hända är att om fälgarna är förstora så slår den i skärmkanten? ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
Länk 3:e bilden uppifrån ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
| Passar absolut inte. Bakdäcken kommer att hamna långt utanför skärmen. | |
|
Håller med, de där fälgarna passar inte alls. mvh/ Anders |
|
|
Okej.. Då tackar jag för svaren iallafall. Så får jag leta vidare:) ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.