AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.562

Monacoblå metallic, hopplös färg?

Köpte en monacoblå 335 Cab i ypperligt skick för ett par veckor sedan, färgen är jätteläcker när den är ren, men verkar hopplöst känslig! Räcker med att titta på den för att det ska bli en repa känns det som. Någon annan med samma färg? Får nog satsa på en lackförsegling till sommaren.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Inne på min andra och har inga problem. Mörka färger är dock alltid känsligare för smuts och repor!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Detta var första vintern för mig med Monacoblå bil och den var inget kul att hålla ren, den ser smutsig ut väldigt fort. Angående repkänslighet så var jag orolig i början men har tyckt att den har klarat sig rätt bra. Den är dock lackförseglad och ska snart in på behandling igen. Vet inte om det gör till eller från på känsligheten egentligen.

/Wiberg
Är också inne på andra Monacoblå bilen. Är supernöjd, min favoritfärg hos Bmw. Inga rep-problem, inte värre än ex. vis svart. Mörk bil = mer jobb.
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Gratis till en mycket fin bil. Beklagar om du kör med den på vintern men tycker du får skylla dig själv om den blir förstörd. Salt, grus, stora temperaturväxlingar tar effektivt död på din lack och hela bilen för den delen. Det är bara en tidsfråga på X antal år... Det blir samma sak oavsätt färg på bilen så vill du bevara den i det skicket som du köpte den får du skaffa en vinterbil när det är skit på vägarna.

Har kört så i många år nu och det funkar perfekt. Saknar visserligen mina BMWs ibland men de håller sig tokfräsha i lacken och det är glädjande för ögat och plånboken.

BMW 4 Life
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag kör faktiskt på vintern med min 335 och den är monacoblå, jag känner absolut igen vad du skriver och även om jag handtvättar den en gång i veckan så blir det smårepor i lacken, dock tror jag de kan bero på att bilen inte varit tillräckligt avspolad när jag börjat med svampen. Jag ska lämna in bilen på rekond nu och efter det tänker jag använda mig av en ny svamp varje gång! då ska det nog vara ok men visst fan är det jobb att hålla en mörk bil ren...men fan vad snyggt de är när den glänser! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.