|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu ska här handlas sommardäck! Hade Goodyear Eagle F1 innan och var mycket nöjd med dem. De är också prisvärda. Att de är de snyggaste däcken jag vet förstör ju inte heller.... Bak: 2205 SEK Fram: 1547 SEK = 7504 SEK Alternativ 2: Michelin Pilot Sport PS2. En kompis i BMW-klubben hade haft både Goodyear Eagle F1 och dessa och tyckte att Pilot Sport:en var klart bättre. Ser man på testresultaten som man kan läsa på Däckonline.se så får detta däcket ganska dålig kritik. Dessutom är de de dyraste i denna lilla uppställning. Bak: 3491 SEK Fram: 2073 SEK = 11128 SEK Alternativ 3: Bridgestone Potenza RE Fastnade för dessa då de fick mycket bra kritik på de små tester Däckonline.se länkar till. Medel i pris. Bak: 3400 SEK Fram 1852 SEK = 10504 SEK Dimensionerna jag behöver är 275/35 18 (däck bak) och 245/40 18 (däck fram). Så vad tycker ni? Vilket däck ska jag köpa? Kom gärna med andra förslag än dessa ovan och motivera gärna varför du rekommenderar just det däcket. Skriv om erfarenheter och kom gärna med andra förslag än dackonline.se på var jag kan handla däcken? Någon nämnde att Toyota i Malmö skulle ha riktigt bra priser på däck inklusive montering. Jag har handlat av dackonline.se innan och jag har varit väldigt nöjd. Förslag på ställen som kan utföra en 4-punkts hjulinställning i Skåne mottages också tacksamt. Jag fick rekommenderat GT däck i Kävlinge. Synpunkter på GT Däck? Kan man/Bör man ha andra dimensioner på mina original M5 e39-fälgar? Funderar på att köpa 2 bakfälgar och montera dem fram för det verkar vara en omtyckt och lyckad modifiering, men om det blir av så får det bli till nästa däckbyte igen. Tack på förhand! ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 | |
|
Har själv ett par duktigt slitna Toyo Proxes (nånting) sim har varit kanon. helt perfekt slitna och har ett ruggigt bra grepp. nackdelen är då såklart att de tar slut hyffsat fort då gummiblandningen är väldigt mjuk. detta är samma däck som kleeman använder till sina bilar. kostar mindre än Michelin och likvärdigt men lite bättre än f1orna... Kommer förmodligen att köpa likadana igen eller prova en runda F1 nu om nån vecka Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
Vilka F1 syftar ni på? Jag körde med F1 Assymetric fram på min M5 och var nöjd. Dom har även hamnat högt i många tester och ligger hyffsat till prismässigt. Funderar man på PS2 så bör man nog också kolla in nya PS3 som man kan anta borde vara ytterligare något bättre. ___ //Ulf |
|
|
michelin är alltid michelin Man får oftast vad man betalar för... |
|
| Kör på Michelin PS2 och är MYCKET nöjd! Bra komfort, lågt ljud men framförallt sinnessjukt bra grepp. Enda nackdelen är att de slits fort. | |
|
Det är nog riktigt att Michelin inte tillhör de som håller längst men dom är fortfarande tysta under hela sin livslängd. Körde en uppsättning Hankook K105 på min 530 och dom var väl ok som nya men när dom slitits ett par mm så började dom låta mer och mer och när det dags för byte så var ljudnivån hög från dom. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.