AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
50.631

Fortkörningsböter med min BMW

Sida 4 av 8
Verdi
Då är vi där igen. White trash snubbar som inte fattar konceptet att gå rakryggad genom livet och inte gnälla som en unge vid minsta "orättvisa" eller motgång.

Det är så jävla enkelt. Kör man för fort så riskerar man böter. Man tar en kalkylerad risk. Det är lika för alla. Klarar man inte av att betala böter så ska man inte köra för fort.
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Tror tyvärr aldrig att jag kommer kunna köra lagligt förutom när det är mycket trafik men på kvällar / nätter blir min fot riktigt tung. Jag får väl förbereda mig på att kanske köra moppe till jobbet inom en snar framtid.

Gör BMW mopeder?

Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Verdi: Jag har registrerat mig på Tagen.se för att minimera risken för oväntade utgifter. :)

Fattar inte hur du kan bedöma om någon gnäller som en unge inne på ett forum du hör ju inte ens våra röster?

Har du aldrig blivit upprörd över en P-Bot eller något annat i samhället som staten ligger bakom? Garanterat!

Finns inte så rättfärdiga människor idag, tror knappast det om man inte är en riktig NÖRD dvs.

Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Polyphony,menar du att man är en "mes" om man vill ha rättvisa?Förstod jag dig rätt där?
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Du missförstod mig!

Du
100
Dudda
325d e92 M-sport ESS S2
Nog kan man bli irriterad över en bot men varför klandra andra än en själv? Hur tror du det skulle se ut i innerstäderna om du kunde parka överallt utan att få en bot? Och som sagt, det gör inte mig något hur tung fot du har så länge du inte låter det gå ut över någon annan eller något annat. Det faktum att din fot blir tyngre på natten betyder att du verkar ha en liten förståelse iaf, kanske denna ökar genom åren, vi får väl hoppas det.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag sätter hellre in 50:-/månad på ett eget konto än ger bort pengarna till en sån där sajt.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
Givetvis så r det ju bara att betala och se glad ut,men kan hålla med om att det kryllar av poliser som inte borde vara polis,man ställer sig på sådana ställen som gör att ALLA lyckas överskrida hastigheterna,var med om det för nå´n månad sedan..brant utförsbacke och sedan en snäv kurva,precis i denna branta backe så kommer 30 skylten,att bara bromsa ner från 50 till 30 är facktiskt inte tvärlätt..
och där står dom och gömmer sig i buskarna..30 skylten är direkt felplacerad och detta utnyttjar polisen till att sätta dit folk..då blir det fel..
jag klarade mig faktiskt,men jag tror jag var ensam om det den dagen?

Sen för några veclor sedan så kom grannpojken hem till mig och är uppstressad och nervös.
polisen stoppat honom för att han pratat i telefon och kört bil..
dom hade bland annat följande kommentarer

--Är du helt dum i huvet,vad tänker du med!!
--Är du helt säker att du inte gjort några andra brott den senaste tiden!!
ljuger du för mig då jääävlar!!
--Du är medveten om att jag kan ta ditt körkort och tugga i mig det,
sen skita ut det i flisor!!!
mm mm..en massa glåpord

Dom tog sedan in honom i baksätet på civilbilen och sen satte dom sig på varsin sida i baksätet och förhörde honom om hanns liv och leverne..
grabben är 18 år och var grinfärdig när han kom ner till mig..
jag blev så förbannad så det var bara ogjort att jag sökte reda på dom 2 idioterna..

Poängen är att vissa njuter av att sätta dit folk,och dom hör inte hemma hoss polisen..

Dogge
Du
100
Dudda
325d e92 M-sport ESS S2
Polisen är en sak, lagen är en annan... Jag vet två grabbar som låg och körde på ställ på Nova Lunds parkering då det var snö, när de lämnade stod där en polisbil vid utfarten och slog på blåljusen, de tog ner rutan och höll upp fem fingar och sa "Fem poäng" för det stället grabben... Ganska goa snutar.
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Dudda poängen med min tråd var att skapa en diskussion jag klandrar inte lagen för att man inte får köra för fort, är inte det minsta bitter över att det finns lagar och regler som jag skrivit tidigare i tråden.

Tycker däremot att böterna och tekniken man änvänder för att få in så många bilar som möjligt är överdrivet och det är oftast vi skattebetalare som redan är en tillgång för staten som får betala såna dryga böter. Socialfall eller annat slarvigt folk som redan är hos kronofogden kan väl brassa på som vanligt och skita i att betala.

Min förra bil, en trimmad GTI turbo som jag körde i 4år fick jag aldrig någon fortkörningsbot med. Då räjsade jag runt som en dåre och klarade mig i vissa situationer trots att polisen en gång rullade upp jämsides utan att jag märkte det och bara vinkade med handen att jag skulle sakta ner. Schysst tänkte jag. :)

Men när jag sitter i min hyfsat nyinköpta tysta BMW och inte tänker eller är uppmärksam på att vägen går från 70km/h till 50km/h så åker jag dit för första gången på 6år.

Alltså jag kan inte lova att jag inte tänker mig för i framtiden trots böterna eftersom man har mycket stress i vardagen med jobb o familj och det kan göra en lite disträ i trafiken emellanåt och då tycker jag inte man ska få betala såna dryga pengar om man gör ett misstag det hade räckt med ett indraget körkort under en bestämd tid.

På vissa sträckor i Göteborg så varierer hastigheten mellan 90km/h och 70km/h och även om inte dessa sträckor är olycksdrabbade så vet polisen att vissa är för lata och orkar inte bromsa ner till 70km/h i 100meter för att sen accelerera upp till 90km/h igen så det är klart dom passar på att böta där och det där är ren jävla mjölkning av svenska skattebetalande medborgare trots hastighetsöverträdelse, finns fan viktigare saker än att böta svenska skattebetalare för fjuttiga +20km/h i dagens moderna bilar. Jaga alla små gangstrar som säljer knark och skjuter folk istället och låt oss bil entusiaster vara ifred.

Power to the people!!!

Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Tänk efter nu snälla gott folk, ett indraget körkort svider mycket mer för en bilentusiast som mig än böter som går att betala speciellt för såna som har överdrivet med pengar.

Men varför kommer då böter i första hand och indraget körkort i sista hand när du väl har passerat en väldigt hög hastighet.

Om vi nu ska vara så präktiga och petiga så är jag helt säker på att indraget körkort har mer effekt än böter speciellt vid mindre hastighetsöverträdelser så böterna är bara ett sätt för staten att tjäna pengar och det är det som irriterar mig mest när jag betalade fakturan. Dom pengarna går inte till en påkörd liten pojke/flicka vilket hade fått mig att må mycket bättre om jag visste det när jag betalade.

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Du har så jäkla rätt Polyphony.

Har själv fått böter för hastighetsöverträdelse 3 + 1 gång. Surt som fan men det skakar man av sig och är enbart tacksam för att bara blev böter.

Däremot när lappen rök i två månader så hade jag gladeligen betalt betydligt högre böter och fått behålla körkortet.
För utan körkort kände man sig kriminell. Och man använder bilen i jobbet men den förklaringen hjälpte föga.

Byta upp sig? Till vad då?
At
105
Atnic
E36 325 Tds Touring 10/95
jag kommer ihåg för nått år sedan så skrev en person att man inte ska skriva på sin fortkörnings bot .
Varför ska man inte skriva på sin bot då ,jo han menade att om alla som får böter inte skriver på så skulle dom flästa avskrivas för att inte vårat rättsväsende skulle ha resurser att handlägga alla ärendena.

Kan det ligga någonting i det eller var han typ tokig eller nått?
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jag skrev inte på när lappen skulle ryka.
Förhalade det i 12 mån och det blev rättegång.
Men inte hjälpte det nä.

fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Här en annan sida av det.

Kör för det mesta lagligt på vägarna och håller hastigheten / det innebär att man alltid har någon medtrafikant i arslet hela tiden eller folk som vill köra om hela tiden.

Typ ligga på motorvägen får mig att undra om jag verkligen håller 110 när varenda medtrafikant med få undantag ska om.

För mig får det stå en polisman med laser i varje gathörn för det är inte många som håller gällande hastighet idag.

At
105
Atnic
E36 325 Tds Touring 10/95
karlhilding:

Fick du betala något för rättegångs kostnader ?
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
flash gordon:

Är du ironisk nu? Du heter ju flash gordon för guds skull!!!
Ni
114
Nicke_lsn
325 xi touring -06
Förra sommaren renoverade dom vägen till jobbet men de blev bara skit av de så de bara sprutade sten efter varenda bil och istället för att göra nått åt det så sänkte dom bara hastigheten från 100 till 70 och då passade polisen på att vara efter den vägen väldigt ofta.

Tycker de är lite rävspel eftersom man är ju inte precis en trafikfara om man kör 80-90 efter en väg som igentligen är 100.

Var ett par stycken som blev av med kortet och många fick böter.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Nej inget extra för rättegångskostnad.
Det jag "tjänade" var 12 mån uppskjutning på körkortsindragningen.

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Man skall inte kasta kniv i gummibåt :-)
Men gasar man får man vara på det klara med att det kan kosta MYCKET ett indraget körkort är inte lika dyrt för alla
Utan körkort har jag inget jobb (tex) så därför tänker man sig för innan

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.