AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
831

Installation av nya framskärmar E36 Coupe?

Zn
4
Znurf
318IS Coupé -92
Jag har köpt nya framskärmar till min E36 Coupe, och jag undrar hur man ska fästa dem nertill, det är skruvhål i botten på framskärmarna, men det är cirka 5-8cm mellanrum mellan "bilen" och framskärmarna undertill, det är lite rost där under men ser inte ut som om att det har rostat så mycket så att flera centimeter av fästet har rostat bort? :o

Ska det vara någon annan del där mellan eller vadå, det kan inte vara meningen att man ska "böja" in framskärmens undersida så den passar, för då passar det ju inte med innerskärmen? Plus att eftersom det ser likadant ut på båda sidorna så vore det ju också konstigt om det har rostat bort exakt likadant på båda sidorna? :o

Hoppas ni förstår vad jag menar, det kan ju inte heller vara meningen tycker jag att framskärmen bara ska sitta fast upptill och efter sidorna, och sitta LÖS nertill :o

gO
1.407
gOry
335i Touring
Ska finnas en plåt som sticker ut, med skruvhål och gängor! Så här ser de ut på min m3 på den sidan som var rostangripen, Länk Länk
Zn
4
Znurf
318IS Coupé -92
Haha okej, skulle tro att det mesta av det där har försvunnit, iallafall skruvhålen, vet inte hur man ska lösa det riktigt, utan att svetsa :o
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.