|
|
|
|---|---|
Gee |
Har ett H&R Race kit liggandes hemma till min E46a Coupe, någon som vet ett bra ställe där man kan lämna bilen och få detta gjort till en rimlig kostnad? Då jag hört att det ska vara bökigt att byta själv? |
|
Vet inte vad du har för kit där, men byta fjädrar på E46 coupé är inte bökigt. Tyckte det var ganska enkelt när jag hade isär förra sommaren! :) //Jesper |
|
Gee |
Okej det låter ju lovande tänkte ta det i samband med fälg bytet. Några speciella verktyg som behövs? |
|
www.nfs.nu löser allt betr BMW med bravur. Mvh Asken |
|
|
2st Fjäderspännare om du inte redan tänkt på det? :) 129:- för 2 på biltema annars... Har du bytt fjädrar på någon bil förr? //Jesper |
|
Gee |
Okej, jo det har jag koll på har dock läst att biltemas inte är speciellt bra. Nej jag har aldrig bytt fjädrar förut. |
| Du får fråga dig hur händig du känner dig på en skala. Har du bara bytt hjul på bilen tidigare så hade jag inte rekommenderat dig att ge dig på ett fjäderbyte. Men om du har skruvat lite innan så är det inga problem. | |
Gee |
Okej, då ja faktiskt skruvat en hel del tidigare så ger jag det nog ett försök. Blir att inhandla fjäderspännare bara. |
Gee |
Det var ju förvånansvärt lätt att byta fjädrar både fram och bak. Blev oerhört nöjd med resultatet. Blev precis lagom låg. Nu till nästa fråga: Det krävs väl en hjulinställning på detta och det jag undrar är vad ska jag säga till dem på däckfirman som får göra det? Förra gången jag gjorde en frågade han om den var sänkt men då kunde vi inte hitta M-tech/M-sport i deras system. |
|
En hjulinställning är nog inte fel att göra bara för att kolla så hjulvinklar och allt blir bra! I många fall så slits annars hela insidan av bakdäcken just för att man sänker. Om jag får ge dig ett gott råd så hade jag ringt till micke på ringtjänst i arlöv! Han är jävligt duktig! Och dem fixar det mesta utan problem :) Jesper BMW är livets mening |
|
Gee |
Tänkte faktiskt höra av mig till euromaster i landskrona, har haft den inne där en gång innan och blev mycket nöjd. Men tack för tipset hör av mig till han om inte euromaster kan något om H&R sänkningssatser. Måste bara byta bussningarna fram först. |
| Finns det någon bra beskrivning med bilder som vissar hur man byter fjädrar på en e39? VAd skulle det annars kosta att lämna in och få det gjort? Vad kostar en hjulinställning? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.