AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.800

Vilken ipod adapter ska man välja?

Hejsan!
Är sugen på att montera en adapter i min e46:a för att kunna göra det möjligt till att spela upp från en ipod/iphone och eventuellt en extern hårddisk.
Frågan är bara vilken man ska välja, har ju sett att det finns ett par alternativ så som: IceLink, DICE och GROM bland annat. Vilken är mest prisvärd?

Kravet är att man ska kunna få upp låt titel i stereon, och kunna bläddra med hjälp utav multi-knapparna på ratten osv. Är detta ens möjligt med en vanlig bussines cd/stereo enhet? Länka gärna till hemsidor och produkter :)

Tack på förhand / Alexander

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Vi har en Icelink Plus v2 i vår E39 med Business CD, borde vara samma radio i din bil?
Det fungerar jättebra.
Knapp 1-5 väljer spellista 1-5 (döp listorna 1crap 2ship 3deluxe osv eller så tar den i bokstavsordning). Knapp 6 tar upp meny där du kan söka låt, artist, etc.
Titlarna visas på skärmen och scrollar. Dock bara 10-12 tecken eller nåt.
Knapparna på ratten fungerar också och ljudkvaliteten är bra. Har ställt in så iPoden laddas när stereon är på. Du kan även koppla in extra Line-in.

Nu finns knappast just Icelink Plus v2 att köpa längre, endast beg för en spottstyver i så fall. Vi använder en Ipod Nano 8GB vilket är lagom. Tycker det blir jobbigt att ha 5000låtar i bilen att bläddra på i en enradig skärm på stereon. :)
la
376
lappen525
520D Touring -10
Den här kanske kan vara nått... Länk
Tack för svaren!
Vart köpte du din IceLink? Vore ju bra om det fanns någon svensk återförsäljare så man slipper frakten hit till sverige. Förresten, kopplade du in den via stereon bara, eller i via en CD-växlare? Har ingen växlare i min bil nämligen.

Mvh
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
menar du mig?
den var redan monterad när vi köpte bilen. det behövs ingen cd-växlare? det är en liten sak man kopplar in bak på stereon och gömmer där eller i närheten. sen går en sladd med ipod-kontakten som man kan ha i handskfacket, i facket mellan stolarna eller hur man nu vill ha det. har man redan cd-växlare tror jag man kopplar bort den då ipoden ser ut som en cd-växlare tror stereon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.