AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.668

Jag har problem med min bmw e32 750 crash relay

Visa användare
40
Eva70
Bmw 330 -10
Bmw 750i -91
Tja jag har ett litet eller stort problem med min Bmw 750I -90.
Jag har bytt crash relaä till en ny.
Det är fortfarande samma fel varningsblinkerserna sätter igång så fort jag kopplar i batteriet.
Nästa sak är så fort jag vrider på täningen så dödar jag elen på bilen.
Hade en liten batteri läcka var tvungen att slänga ut mattorna köpa nya och tvätta bort batterisyran sen slipade och målade golvet igen pga rost. Kablarna har inte blivit skadade. Kan det var smält säkringen som har pajat?
Eller bil larmet?

62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Hittat felet ?, provat koppla ur batteriet igen?

628csi
Visa användare
40
Eva70
Bmw 330 -10
Bmw 750i -91
Jag har gjort det flera gånger :).
Det kanske kan vara larmet som spökar.
Jag bökade lite där larmet sitter bakom golvhögtalaren på förarsidan, det kan vara någon ledning som sitter löst eller kortsluter systemet.
Det hände när jag bytte mattorna på bilen av en läckande batteri och jag höll på med att byta inredning på bilen från äckligt grå plysch till skinn samt övriga detaljer .
Nästa fråga är varför dör batteriet så fort jag vrider på täningen när jag ska starta bilen?
Kan det vara kabelstammen som går bakom passagerarsidan samma sid som batteriet, att någon kabel har blivit skadat sen blivit en kortslutning? Eller statmotorn?

$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Jag har batteriet bortkopplad på min pga. tjuvström. När jag sätter på batterikabeln på polen har det iblant hänt att varningsblinkersen börjar blinka
men dock inte själva knappen. Trycker då bara på knappen så att knappen också börjar blinka sedan ett tryck till och då stängs varningsblinkersen av som den skall.

Det är inte batteriet som är tvärslut då så den inte orkar med belastningen när du provar att starta?

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Visa användare
40
Eva70
Bmw 330 -10
Bmw 750i -91
Hmm? Ska testa ladda batteriet igen.
Ska även kolla på larmet om någonting som felar där.
Brukar gamla bil larm strula tex på BMW 750?
Jag tänkte på kabeldragningarna som är ihop kopplade med kabelskor den gamla tekniken.
Om det inte är bättre att löda ihop sladdarna sen ta med krympslang.
Då eliminerar man lite krypström eller någon kabel sitter löst?

Visa användare
40
Eva70
Bmw 330 -10
Bmw 750i -91
Jo $marten har du drag på bilen? det brukar vara där bilen tjuvstömar eller så är det bil larmet.

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Vad gäller att bilen dör när du slår på tändningen, det finns en ganska rejäl säkring på batterikabeln nära batteriet. Den är gjord som ett skruvat metallbleck och jag har läst att den kan spricka så den fortfarande ser hel ut men inte kan leda någon vidare ström. Har du det felet kan jag tänka mig att bilen uppför sig som du beskriver. Mät spänningen framme i motorrummet på pluspolen bak i motorrummet och mot jord, slå på tändningen och se om spänningen sjunker samtidigt som "bilen dör"

Se även bilder här:
Länk

/Mats J
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
EVA70,

Har varken drag eller larm. Den tjuvar ca. 0.2A. Den tömmer batteriet på ca.
3-4 dygn.
Skall snart sätta igång tjuvjakten ordentligt. Har två andra elfel som också pockar på uppmärksamhet. Bakrutedefrostern smäller säkringen och likaså
fungerarar inte centrallåset på förardörren.

//Mackan "fast i BMW träsket igen"
Visa användare
40
Eva70
Bmw 330 -10
Bmw 750i -91
Jag löste problemet kabel till varningsblinkers var lite skavd pga jag byte inredning. Nästa är smält säkringen under sätet var helt, men var sitter den andra?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Kollat här? Länk

628csi
Visa användare
40
Eva70
Bmw 330 -10
Bmw 750i -91
var? jag kollade på länken hittade inget :(

Visa användare
40
Eva70
Bmw 330 -10
Bmw 750i -91
Felet årgärdat någon glapp nån stans ryckte av elsätna i bak.
Nu startar inte fanskapet man är ganska sur på bilen.
När det strular så strular allt ;) på en 750.
EML lampan lyser bara få sekunder när man vrider på nyckeln normalt. Testa igen sen batteriet är fullt, och ta lite start gas ;D.

Jag har samma fel på min, varningsblinkernsa går igång när man startar bilen eller trycker in bakrutedefrostern tex.
Ska mäta om den drar tjuvström men det tror jag inte att den gör då den ej drar ut batteriet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.