|
|
|
|---|---|
|
tja. slår jag på mitt grenrör med en hammare låter de typ "donk" och inte "kling" som de borde göra. resten av avgassystemet ser bra ut och klingar i rätt ton. antar att de är utbytt någon gång + att när man tvättar kommer man åt att spola själva avgassystemet lättare från salt. har senaste tiden bara kört korta sträckor till jobbet mm. så antar att de dödat mer. sen läcker de säkert om de för jag hör in i kupén att de fräser extra när man gasar lite. ______________________ frågan är vad man ska köpa för nått billigt som kanske till och med är lite häftiare än original? har läst om S50 rör men passar de rakt av utan jox? har läst både de ena och de andra så man är lite förvirrad. småkollar på schmiedmanns extraktorrör också. men 3k är lite mycket. och till sist. är bil-tippen ett bra alternativ? tacksam för svar! BMW ownz | |
|
Extraktorgrenrör för 3k är ju ingenting! Däremot har jag erfarenhet av att grejerna inte alls passar när det gäller just Schmiedmann... Men har man ett ställe att stå på och lite tid över, så löser man ju även det. //Jesper |
|
|
3k är lite väl för mig. måste veta om jag får fast anställning först.. någon som vet nått om S50 röret eller vad man kan köpa för nått annat halvkul? BMW ownz |
|
|
Skulle jag köpa ett extraktorgrenrör så skulle jag utan tvekan satsa på S50 grenröret. Du hittar inget som är bättre utformat för samma pengar, inte en chans. Problemet som kan bli är att passa in den mot originalavgas, där kan det behövas lite modifiering. Men om du kan svetsa själv eller känner nån som kan så är det inga problem alls. Ett annat tips kan vara att du letar rätt på ett begagnat M3 avgassystem och byter hela vägen, det passar såklart rakt på S50 grenröret. M3 avgassystem brukar kunna gå att få tag i relativt billigt. Sen har du en 328 som sjunger ut grymt! Nästan lika fint som en M3:a ;) |
|
|
OKEJ! Carlee: tack för bra svar! blev sugen på att byta allt :) måste bara hitta en köpare på mitt avgassystem då :/ BMW ownz |
|
|
Carlee: jag har nu bestämt mig för att byta ut hela vägen! du som satt griller i skallen på mig :) har då ett par frågor om du har lust att svara. passar s50 och avgas från alla m3 e36? -91 till -97 eller när de nu var. fungerar samma typ av grenrörspackning jag har nu till s50 mot toppen? och jag har sökt som en dåre men hittar inget, så lite hjälp på traven vore inte galet :) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.