|
|
|
|---|---|
|
Undrar som rubriken, jag har fått höra att det är en viss risk att det kan gå snett vid aktivering av MP3 funktionen, styrdon o.dyl. kan paja. Det vore intressant att veta om några har haft problem eller inte. | |
|
Hej, Visst finns det en risk att saker pajar oavsett om man rör de eller ej. Klart är risken större om man programmerar om något än att man lämnar det orört. Men..... Vet flertalet som fått detta uppgraderat av BMW utan problem. Har även själv uppdaterat min bil med SSS Progman och eget interface utan problem. /Andy |
|
|
En dum fråga kanske, men hur aktiverar man mp3? Alltså, jag har i en annan tråd frågat rakt ut i luften varför det tex är möjligt att skruva mätaren hos någon skum verkstad men inte lika lätt att aktivera en aux-ingång. Är det en mycket enklare sak att aktivera mp3 alltså? Jag tyckte det var överkomligt hos BMW med 1200:- för uppdatering med aux (+mtrl) men är ändå intersserad av svaret. |
|
|
E60/61 med Pro radio kan spela Mp3 om denna funktion aktiveras. För att detta ska fungera måste man ha CIP 20.xx eller däröver. Alla bilar med Navi har Pro radion. Funktionen kan aktiveras av BMW, tar 10 min om rätt programvara är instalerat. |
|
|
Så jag som har std-radion utan navi kan inte spela mp3 alltså? (via cd:n) |
|
|
Nix - tyvärr inte. Du kan installera AUX-in. Lätt gjort själv, sen får BMW aktivara AUX-in funktionen efteråt. |
|
|
Då blir det så, sen kör jag via handdator. Eller installera ipod-interface och då kan jag väl kontrollera via i-drive? |
|
| ipod-interface: Helt korrekt, det kan du installera och kontrollera genom idriven. Om du har CD-växlare försvinner denna tyvärr. | |
|
En update: Aktiverade mp3 funktionen idag, fungerar utmärkt i både cd och dvd spelare med låtnamn o allt:) för ca 1500:- hos BMW. |
|
|
OM man har Aux-in standardmonterat i sin %30D-07 LCI, räcker det att plugga in i-pod där och få upp spellistan i I-drive:n ? Mvh Henrik |
|
| Känns inte som om du skulle få upp spellistan genom aux-in. Den skickar bara ljudsignaler. Du behöver plugga in den med usb för att det ska funka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.