AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.137

E36 Komplett sportavgassystem till grenröret?

Verkar vara omöjligt att hitta ett komplett sportavgassystem till min 328 facelift och E36 öht där sportkattar ingår och rör till grenröret, hittar endast slutburken från tillverkare som Eisenmann och andra.

Några tips?
Je
45
JesperPM
328i -96
Supersprint??

Kostar men där kan du köpa iprincip hela jäkla röret :P
finns även med kattersättare osv osv

Tar tid att hitta rätt sidor men det finns!

www.risetrade.se

Är återförsäljare på supersprint så snacka med dem :)

BMW är livets mening
Tack så mycket för svaret, såg att dom hade katersättare men dom verkar bara ha till M3an E36. Hittar ingen annan stans i princip. Absurt dyrt i Sverige, fick en offert på ca 600 pund inkl monterint inkl skatt, i England. Då ingick allt förutom grenrör. Sportkattar och hela köret. Skulle gått på minst 15000 i Sverige skulle jag tro.
Hur blir det med M3 avgassystem? Tänker dels på original bmw system dels något från exempelvis Milltek, är fästpunkterna likadana, är det bolton eller behövs det större modifieringar?
Je
45
JesperPM
328i -96
M3ans grenrör har jag för mig ska vara bolt on. om det är från s52motorn.

Kattarna och catbacket är dock lite anorlunda och du behöver båda om du inte är villig att bygga om lite då rörens samman sättningar skilljer lite från katten och bak.

köper du ett komplett m3 system så ska det också vara väldigt lätt att få det att funka :)

BMW är livets mening
Ok, låter fint. Någon som kan bekräfta detta eller som har monterat original M3 grenrör och avgassystem på en icke-m3a?
Någon som vet ifall Millteks M3 system passar på en 328? Enligt dom själva har dom ingen aning.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.