|
|
|
|---|---|
|
Vad är meningen med dessa bluff annonser, tror de att folk går på dem eller? Länk Mvh | |
| Skulle tro att det är så enkelt som att säljaren missade en nolla på priset. | |
| Trodde jag med så jag kollade och priset stämmer! Säljare är en Engelsk snubbe. Mvh | |
| Han kanske menar £ eller Euro? | |
| 17000 mil körsträcka på ett år, inte illa... | |
|
Har svarat på 2 st annosen med just 1 serien bilar och det har varit en engelsk kille som jobbat i sve och nu flyttat tillbaka till eng och skall sälja bilen, och det är bluff lång väg då bilen skall skickas mm. Sedan för ca 1 vecka sedan så stod det i den lokala tidningen jag har om just en skojare från england som försökt sälja en bil på blocket som en person i högsby eller vad det var såg att det var hans bils som han "lånat" bilder mm till :) Så det är inte bara bmw de håller på med :) |
|
|
Detta var svaret jag fick: Yes the real price is 10.200kr. Let me know if you are interested. thanks Bilen står på CARLQVIST BIL AKTIEBOLAG och är avställd. Mvh |
|
|
Carlqvist begär 203' för den och den har gått 1700 mil. De har garanterat inget med annonsen här på AP att göra. "BMW six appeal" |
|
| fullt med sådanna bluffanonser på blocket nu.. | |
|
Om man skriver att man kan hämta bilen då? Vad får man för svar då? Bara kul o se hur han reagerar. hehe |
|
|
Han kommer nog att svara att han inte hinner eller har möjlighet att lösa detta. Han skickar bilen mot viss förskottsbetalning och menar att du givetvis inte behöver köpa bilen om den inte motsvarar förväntningarna samt att förskottet betalas tillbaka till dig. Men fråga gärna, alla frågor tar lite tid och ork från den stackars skojaren. |
|
| Man blir irriterad på blocket för att de lägger in såna uppenbara bluffannonser. Just i det här fallet är det sjukt uppenbart. | |
|
Det är därför det finns en anmälan knapp på blocket.. Använd den bara. :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Men det finns ingen sådan knapp på Powerbörsen? Nu har ju annonsen varit där ett antal dagar och finns fortfarande kvar. | |
| Vad tror ni om annonserna med feta fälgar o däck till bl a BMW som finns på blocket då: ¨kan skickas med bussgods för 500:-¨ skillnaden där är ganska höga priser... Mvh | |
| Det är inte alltid sådan bluffannonser försöker lura till sig en förskottsbetalning, ibland gör dom så att dom säger att man betalar när man får bilen. Sedan kommer en faktura på några hundralappar där det står tullavgift, import avgift eller något liknande som säljare säger krävs. Nån bil kommer dock aldrig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.