AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.924

Vad ska kontrolleras på beg. z3 2,8?

Hej mina vänner!
Imorgon får jag besök av denna bilen Länk som jag ska titta närmre på samt provköra för att bestämma mig för att köpa eller inte köpa.

Kan ni ge mig lite tips på vad jag bör kolla, t.e.x dem fem viktigaste sakerna som kanske en lekman som jag ev. slarvar med annars? Något typfel för just denna årsmodell eller dylikt?

ÄR SÅ JÄVLA SUGEN!! =)

M.v.h Trevlig kväll
Tomas
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Börja med att beväpna dig med tålamod och karaktär, annars finns risken att bilen köper dig:)

Om du tittar till vänster i menyn under AUTOPOWER så finns modell och begagnatguiden, den kommer du ha hjälp utav. Det är inte heller fel att åka förbi en verkstad som kan läsa av felkoderna på bilen för mer objektivitet. I den andra tråden du startat finns rekommendationen att titta på en annan bil. Jag håller med, det spontana intrycket jag får av den länkade annonsen så titta på ett par bilar till så får du se lite hurolika bilar är skötta.
Mvh
Asken
la
25
lardass
X5 3,0 -04
Z3 Coupe -98
Tjena!'

Kolla efter glapp i stolarna , även att elstyrningen på stolarna
funkar som det ska. Verkar vara vanliga fel.

Mvh Håkan
Ro
5
Rolf Persson
Z3 Roadster 2,8 -98
Tjenare

Kolla efter missljud i vattenpumpen.

Roffe

Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Hej

Då har Tomas tittat på min bil.

Han kommer säkert att berätta om den här.

m v h

Åke
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
fönsterhissar, kolla att de inte kärvar i övre läget.
Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
ett fåtal Z3 saknar störtbågar/rullbågar. En klok uppgradering kan vara att hitta beg bågar inkl alla tillbehör från en bilskkrot (3-5 tusen kr), vilket gör bilen säkrare, snyggare, mer lättsåld, och ger ett mycket bättre vindskydd i nacken. Jag gjorde detta på en -99a 2.8. MEN kolla upp innan att just din bil har fästen i chassiet för bågar bakom stolarna.

Testa även väghållningen generellt, byt fil lite snabbt i 80-100 km, det ska kännas säkert och inte alltför svajigt. Spindelleder kan det vara dags att byta, normalt slitage.

/Mattias i Sollentuna
38
tändstift
z3 2,8 roadster -98
på tal om fönsterhissar Ironman! jag har exakt de felet på min z:a, när jag trycker på knappen så åker rutan upp o ner som den ska men när jag håller i nycklarna i låsläge så vill den (HÖGRA) rutan inte upp. den hackar sig ner en liten bit o sen stannar den:S

Kan de vara motorn till rutan som håller på o gå sönder??
tacksam för svar:)

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Tomas:Blev det någon affär ?
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Tomas köpte inte den , den ägs numera av en kille från Sundsvall.
Tomas kom ej överens med sina föräldrar om garageplats , tyvärr.

hälsningar

förra ägaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.