|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken låter så fick jag i 2:an istf 4:an, det som hände var att avgasventilerna tog i kolvarna (länk) samt i kanten till blocket (länk). vad ska man göra? Ska jag byta hela motorn eller vad tror ni? Länk Länk | |
| Funderade på vad man behöver göra om jag sätter i en 328 motor och använder den gamla kabelstamen och sprut, vad är det som skiljer och skulle det fungera bättre? | |
| Ser ju ut som om cylinderloppet klarat sig utan skador. De märken som finns är ju ovanför kolvringens vändpunkt. Om inte märkena i kolven är alltför djupa skulle nog jag putsa till som samt jämna till blockets packningsyta med ett skavstål och lägga krutet på att fixa toppen istället. För du lär ju ha minst ett par krökta ventiler. | |
| Ja det har ju bildats en liten grad där ventilen tagit i, tror du inte att kompressionen kommer leta sig under topppackningen i och med att där blir packningen inte lika tjock? | |
| Det ser ju ut som om den huvudsakliga ytan på blocket för packningens stålring är intakt om jag tolkar bilden rätt. Om den får rätt press runtom så tror jag inte det är någon fara. Se till att lösa grader från både kolv och block tas bort. | |
| Det är ungefär som om ngn tagit en hammare och slagit! Alla avgasventilerna är snea, är dom känsliga på att sätet kan har blivit sne med? | |
| Tror inte det är någon fara för sätena. Byter du ventiler skall de väl ändå slipas in lite lätt. Nya ventiler är nog lite dyrt. Kanske det bästa att byta topp eller slipa in bättre begagnade ventiler. Inte så dumt att byta styrningar/tätningar samtidigt. | |
|
Välkommen till övervarvningsklubben... Gjorde likadant med min 325:a för ett par år sedan med samma skador. Köpte då en likadan motor och fixa en snubbe som slängde i den åt mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.