|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 318i E46 -2002 med ett irriterande missljud. Ljudet kommer mellan 2100-2400 varv, framförallt när motorn får jobba lite, alternativt motorbromsar. Det verkar inte komma från motorn, utan låter som något som är löst någonstans. Vad man kan höra innifrån bilen så låter det som att något skulle ligga och vibrera mot torpedväggen, men det är som sagt mycket svårt att lokalisera ljudet. Jag har varit under bilen och tittat på avgassystem, värmesköldar m.m. och bankat och slitit i sakerna för att se om något är löst, men så verkar inte vara fallet. Vid vissa tillfällen, speciellt vid varmare väderlek, är ljudet nästan helt borta. Om någon känner igen symptomen är jag tacksam för tips. //Stefan | |
| hej jag har exakt samma problem, jag kan inte hitta något, så skulle vara tacksam om du hittat problemet & kan svaret ? | |
| Kommer tyvärr inte ihåg om jag löste problemet eller inte, har något svagt minne av att det kan varit en löst värmesköld till avgassystemet, men är inte säker... | |
| Mitt ljud försvann men nu efter några dagar så går bilen ojämnt på kåga varv, så hela bilen skakar typ. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.