|
|
|
|---|---|
|
Har stött på ett problem. När jag släpper upp kopplingen så skorrar det om motorn/växelådan. Men trycker jag ner kopplingen så tystnar ljudet. Min första tanke var att det måste vara urtrampningslagret men då skulle det ju låta fast jag tryckt ner kopplingen. Kan detta ljud bero på förlite olja i växellådan? har nämligen itne kollat det än. Snälla hjälp mig. | |
|
Hm, det kan vara många saker. Men kolla växelådsfästen, avgasupphägningen, oljenivån i diffklumpen, oljenivån i växellådan, Álltid ngt att bör´ja med. Zodi@C |
|
Freemart |
Bmw sjukdomen som nästan alla får, jag har precis lika på min och efter lite frågande så har jag fått reda på att det är lagret på ingående axel till växelådan som skrammlar när bilen står på tomgång och koppling uppe. Har också hört att det ska vara lätt att byta själv men att det tar tid pga att man måste bort med avags, kardan och själva lådan då. Jag var idag o frågade vad en icke auktoriserad verkstad skulle ta, hör o häpna 3500 spänn!!! undrar vad dom tar på bmw? |
| Lika på min. Men det blev bättre när jag bytte lammeller och urtrampningslager, dock ej bra. Jag skulle ha passat på att byta detta lagar när jag ändå var isär med skiten, men så mycket jobb är det ju inte att få bort lådan. Men det tar lite tid, och det är trångt att komma åt. Sen kan jag rekomendera en kompis som hjälper till när lkådan skall bort och dit. | |
[Qvickeen] |
Samma som jag då... Måste fixas. Även om andra inte hör så hör man själv. Vill höra tomgången inte skorrandet :)... Tack för tipset Grabbar (o tjejer) Qvickeen Besök min BMW hemsida, bli medlem! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.