|
|
|
|---|---|
|
Idag upptäckte jag att Vänster Bak lampan lös svagt på alla glödlampor jag öppnade och upptäckte att några av kablarna/socketterna om man nu kan kalla dom för det hade smällt hur löser jag det?även vissa piggar på själva lampan hade smällt.Lampan måste bytas det är uppenbart men hur gör jag med kablarna? Nån som har varit med om det?hur löste man det? | |
| Har du dragkrok på bilen, med släpvagnkontakt? | |
| svar nej,hur så? | |
| Du har ju uppenbarligen nåt elfel. | |
| Ja precis men jag undrar hur jag byter kablarna ska man köpa nya kablar kankse?behövs ´väl schema för det eller? | |
|
Är det inte bara följa de kablar som sitter där? Skarva på eller det kanske går att köpa löst på bmw. |
|
| Ja jag for nog göra det går säkert att köpa löst... | |
|
Kan tyvärr inte hjälpa dig med att hitta elfelet eller det som lett till att det smält. Om det återstår något av den gamla kontakten kan du anteckna ner vilken sladd (färger) som sitter på vilken plats i kontaktstycket. Här nedan är en enkel lista som kanske kan hjälpa dig lite. 1. Mät upp spänning och ström i sladdarna. 2. Åtgärda felet. 3. Följ sladdarna och se om du hittar något sladd som legat och nött (kortsluter) 4. Införskaffa kontaktstycket och tillhörande metalclips (hos BMW). 5. Löd och pressa dit metallclipsen på sladdarna. 6. För in sladdarna med clips på rätt ställe i kontaktstycket och koppla in. |
|
|
Tackar Chris87 jo jag får göra det som sagt metal piggar är oxå färstörda på själva lamp hållaren där man stoppar in kontakten så jag måste nog byta den,,följa kablar osv löser jag på nåt sett mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.