|
|
|
|---|---|
|
Jag borde inte, men av alla bilar jag haft, så är detta (tillsammans m en Lancia Delta) den enda bil jag ångrat jag sålt! Men nu köpte jag tillbaka den. En riktigt fin 316 Compact -94, 14000mil. Fem ägare (Varav jag är två av dem - första ägarna hade den till 2008) Äkta, tight BMW-känsla. Rostfri, förutom frontplåten runt njurarna (Vad kostar den plåten?!) Anser mig ha fått trevlig bil, visserligen med några år på nacken, men ändå...finns såååå mycket skräp annars i den prisklassen! | |
| får väl gratulera.. har hört att dessa compacter ska vara riktigt br bilar.. ångrar lite att jag sålde min e46:a.. första bilen är ju alltid speciell så hoppas den dyker upp på blocket till ett rimligt pris sen :D | |
|
Gav 15" För den för övrigt, m fyra nya (Behövliga) Dubbdäck |
|
|
Ångrar inte att jag köpte en 318ti Compact. Den är riktigt pigg, kostar inget att äga och kostar inget att köra. Jämfört med mina tidigare bmw bilar. Snart 26k mil och motor o låda känns riktigt tight fortfarande. |
|
| jepson75:låter ju som ett väldigt bra pris.. bakvagnen ska väl vara från e30 och en massa andra delar med eller har jag fel?? ingen dålig bil att ta delar ifrån :D | |
| Diffklumpen och fjädrar bak passade rakt av ifrån E30 till min compact. Det som skiljer vad jag vet är att E30 har 4 bult och E36 bakvagnen har 5 bult. | |
| då är jag med... hur är förbrukningen på dessa compacter?? | |
|
Jag kör mest långsträckor o då är den helt ok. Kollade mer exakt någon gång. ca 50mil landsväg varav en hel del motorväg, m vinterdäck, då hamnade jag på 0,62l/mil. Jesper Hammarstrand |
|
| Kör rätt hårt, men tycks inte dra mer än 0.7 vilket jag är mycket nöjd med. | |
|
Grattis till en småbil med storbilskänsla till småbilskostnad. Mvh Asken |
|
| försöker få en kompis att köpa en 316 compact.. han vill ha en bra och billig bil för max 20 000kr.. ge mig lite bra argument så att jag kan övertala honom:P | |
|
bmw_jerry: Låg skatt, billig försäkring, större nöje än att köra typ Volvo 850 etc etc. DOCK ifall den inte har anti-spinn eller liknande så är den rätt förrädisk under vinterväglag. Det gäller att vara extremt snäll på gasen då annars så åker baken ut. Jag tycker om min Compact, men under vintern så kändes den lite småfarlig jämfört med en del andra bilar i den prisklassen som jag kört. |
|
| han har ägt en e30 och älskade bilen och det är egentligen en sådan hann vill ha igen men svårt att hitta fina exempler.. han gillar inte att mecka själv så jag förslog en compact och med den smarta bakluckan känns den lite mer praktisk och lättare att lasta i och ur saker.. | |
| Jo, Compacten har rätt schyst lastutrymme för att vara en så pass liten bil, riktigt imponerad över det, även om jag sällan använder lastutrymmet. E30 är ju lite omodernare, men jag älskar den modellen. Hade jag kunnat själv få tag på en E30 och kunnat bytat mot min Compact hade jag gärna gjort det. Tycker E30:n är riktigt riktigt charmig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.