|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en fråga som gäller ryckig gång, vid normal gas mellan 1500-2000varv samt strax innan 3000varv, hoppar bilen till och nästan stryps, som att den får för mycket bränsle. Vid fullgas så uppstår nästan aldrig dessa symptom. Har en felkod på LMM, bytte till en ny LMM som visade sig vara sönder (en tråd var av), har nu köpt en på skroten som jag provat med, felet kvarstår men dock inte lika illa. Har lagt ihop plus och minus på batteriet mellan bytena. Ibland har motorlampan blinkat till. Frågan är, finns det något annat som kan generera felkod för LMM och skapa dessa fel? Felkoderna har en verkstad tagit ut, det var även de som monterade den "nya" LMM:en och konstaterade att denna var kass. /Niklas | |
| Kan tillägga att det inte har någon som helst betydelse om kontakten till LMM är i eller av, tomgången ändras ej, oavsett vilken LMM som sitter i. | |
|
Felet kvarstår, ny LMM och stift är monterade och felkoder raderade. Bilen går bra på tomgång, rycker häftigt vid vissa varvtal. Misstänker antingen kamaxel eller vevaxelgivare, är det värt att börja med att byta dessa eller skall man börja med något annat? |
|
|
Felet är avhjälpt, hittades av BMW, det var gasspjället. Gav inga felkoder för övrigt. /Niklas |
|
| Och vad tog BMW för att finna och fixa detta fel? | |
|
BRA att du skrev in och medelade vad som var felet, önskar att fler gjorde likadant. 528 patrik |
|
|
Det kostade 4800:- varav kostnad för material 2400:- /Niklas |
|
|
tycker synd om de som bytt LMM, o det var inte det, samma här när jag bytte den, verkar slutligen BMW fixat din bil, jag säjlv åker på en turne hos "bilmekaniker" som inte kan mycke visade sig, synd om västerås-by plötsligt är blev alla expterter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.