|
|
|
|---|---|
|
En del säger att motorerna pajar på löpande band och att köpa en beg är livsfarligt. En del snackar sig saliga om motorn och inga problem finns. Hur är det med den saken? Och hur är det att köpa en beg med 10-15000 mil på mätaren, vågar man förvänta sig lika många mil som på andra BMW motorer? VANOSEN skulle hålla 4000 mil sen pajjar den (ofta) var det någon som sa? Nu alla som verkligen vet vad ni snackar om skriv, ni som bara tror vänligen surfa vidare. Glad midsommar/ Qvarnis | |
|
Ber om ursäkt, såg att jag skrev under fel topic. Qvarnis |
|
|
Trots att jag absolut inte VET så skriver jag en snutt ändå... Varenda gång man hör om VANOS-ras (vad jag minns) så handlar det om M3 -96. Det var den första modellen med dubbelVANOS. Jag har hört sägas att BMW bytte tillverkare av denna till senare årsmodeller och som utbytesdel. Jag vet ej vad som är sant i detta men kan det inte vara så att det negativa snacket du hört kring VANOS handlar just om M3 3.2 -96 och att man därmed lätt tror att det gäller alla motorer med VANOS? |
|
| Vet bara att en viss ägare till en viss Tuning-firma i Uppsala har haft stora problem med sin -00'a, byte topplockspackningar mm mm. | |
|
tjena! vad är VANOS? MVH |
|
|
vanos är variabla ventiltider det är samma sak som honda's vtec |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.