|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ju precis fått i gång min 750i, efter att ha bytt både boxen till till gaspedalen och spjällmotorer så visade det sig att felet satt i kombiinstrumentet. Efter att ha lagat detta enligt den länk som finns där man lödar på en kabel på baksidan så fungerade all t som det skulle för ett tag sedan gör instrumentet tillbaka till ursprungsläge dvs att EML lampan lyser konstant, även mrd tändningen avslagen. Det får nog bli ett beg instrument så därför undrar jag vilka som passar rakt av, är det någon som vet? | |
|
Tror de är instrument hus från alla e32 och vissa e34. Vet att det funkar med 530 men 520 har ett annat. Din är en -92a så du ska ha de med blå baksida. Men skulle rekomendrar dig att öppna mätarhuset igen och titta. Väldigt lätt att man råkar göra så de bli kontakt även med lampan för antispinn. Deras löd pungter sitter nära varnadera. Räcker att en liten tråd bildar kontakt så kommer EML lampan att lysa. |
|
|
Du måste ha ett med samma färg på baksidan och hastighetsmätaren graderad till samma som på din gamla, är väl 280km/h på 750?. //Roffa |
|
| Ja färgen spelar roll. Och som jag skrev i tidigare inlägg så ska han ha ett blått! Måste inte nödvändigtvis vara från en 750 med samma mätartavlor. Man kan dela på instrumenthuset och bara byta kretskortsdelen (den "blå") Och på så vid behåller man ju alla sina orginal tavlor. Probelm kan dyka upp ifall man tar kretskortet från en manuell dock. Displayen som visar växelläge kommer inte lysa. Men tror jag har läst någon stanns att även detta ska gå att fixa;) | |
|
Hej, Jag har kollat den lödade kabeln men den sitter där den skall och EML lampan lyser, kan jag ha tagit för klen kabel tro? Sen händer det ju andra saker hela tiden, i går när jag var ute och skulle provköra så hadde kupefläkten lagt av. Kan det ha hänt något när jag stoppade i stereon, det är ju en jädra massa kablar och kontalter som skall knuffas in där bakom. Johan |
|
|
För klen kabel tror jag är svårt. EMLen är dioder och kräver inte mycket stryrka. Brukar ju inte vara höga watt tal i ett kretskort. Att kubefläkten skulle ha något samband har jag svårt att tro. Går den inte på någon hastighet? Men som du skriver, är ju mycket trångkt där bakom. |
|
|
Hej, Hittade felet på fläkten, bara för att jag var bakom stereon och grävde så passade ett kontaktstycke som sitter bakom klädselbiten där fläktsvärdet sitter att glappa, så det var lätt avhjälpt. Hittade också felet på signalhornet, det var rattstången som var utan gjord, fick göra en provisorisk släpsko som ligger på rattstången, fungerar nu men kommer ju att slitas ut. Är det någon som vet var gjordningen av rattstången sitter? Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.