AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.201

trimming av 540

Visa användare
16
tomasbaj
1995 540i Touring
1998 Opel Corsa 1,0
Har lyst å overhale og trimme min 540. Er det noen kloke hoder der ute som kan gi meg noen tips om hvem i sverige jeg kan kontakte?
Det jeg tenkte var overhaling og porting, større grenrør, kam etc
Turbo eller kompressor hadde vært kult, men da får jeg nok ikke godkjent bilen

tomas
Enem slipar till dina kamaxlar för 7800kr. eller så kan du ju köpa nya trimkammar för 20.000:- hos Motornord.se men inte värt om du frågar mig.

avgassystem kan de flesta ÅF bygga åt dig, men det kostar. Ferrita ville ha 10.000 eller nått i den stilen om ja inte minns fel. så bygg eget om du har tid istället.

att anlita nån firma till o bygga grenrör, mappa o hela köret åt dig som vill sugtrimma vill nog ha runt 25 upp till kanske 70 tusen kr? då kanske du får ut ca 350hk om du har tur.
men vilket företag som utför så stora arbeten har jag inte en aning om.

det kan nog bli mer prisvärt med turbo/kompressor, ESS är ju det vanligaste att man kontaktar men de finns ju i norge.
Mi
208
MichaelB
328is -84 bmwcup #50
316ti -01
316ti -01
320iT -05
På 4,4:an får man ut ca 350hk
med riktiga grenrör, avgas & ett mappat sprut.

Den ger mer än 286hk orginal så effektökningen är inte
så stor som det verkar.
Grenrören ser inte roliga ut orginal.

Den kommer då att ge fullt normala 80HK/L

Kostar man på sig ett lätt svänghjul & koppling får man dessutom en rapp
v8 vilket inte är fel :)
Visa användare
16
tomasbaj
1995 540i Touring
1998 Opel Corsa 1,0
Hei, jeg byttet til rustfritt ferrita eksosanlegg ifjor i sverige:) Flott V8 lyd:-D
fra kat og bak, men har fjernet katalysator hehe (laget flenser)
Vet ikke om jeg tør sette inn en supercharger uten å gjøre noe med motoren først. Et annet problem blir å bilen godkjent med kompressor/turbo. Det er vel nesten en håpløs oppgave har jeg hørt.

Så løsningen, slik jeg ser det, blir å gjøre det slik jeg har nevnt i første inlegget....hvis det er verdt det da...tenkte kanskje det ville bli billigere i sverige da men....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.