|
|
|
|---|---|
|
Har idag inhandlat min första BMW. Det blev en 330 XD touring 2007 med 15600mil på mätaren. Fullserva med dynamic, comfort och advantage paket. Svensksåld och en ägare. Är riktigt nöjd. Är det något man bör tänkta på med denna bil. Några kända fel mm? Gav 199 000 för den med sommar och vinterdäck. Vad tror ni bra pris eller? | |
| Ta det lugnt med gaspedalen, för du vill nog inte bli av med körkortet. =) | |
|
Grattis! Det låter som ett vettigt pris... MVH Christofer |
|
| inte illa att första bmw:n är en 330xd.. grattis | |
|
Vad ligger årsskatten på? Inbillar mig att den är ganska hög? “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) |
|
|
Tror årsskatten ligger på ca 5800. Hade en 9-3 aero ttid innan och där låg skatten på ca 5100. Så det är lugnt. Känns riktigt bra. Grym bil. |
|
|
Bra val av bil. Utrustningen är också bra vald till den modellen.. Inga direkta fel på den vad jag vet iallafall.. Priset verkar ganksa ok, men du skriver inget om milen, så det är svårt att avgöra. Välkommen! :) //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Manuell eller automat? Det börjar bli dags för min far att byta bil och ett alternativ är just 330xd, enda möjliga BMW som det ser ut för övrigt. Stephan |
|
|
Min E90 330xd -07 steptronic kostar 6760:- MVH Christofer |
|
| Min är en manuell och har gått 15600 mil | |
|
Varför xd?? Har du brant garageuppfart eller gillar du o leka på isen om vintrarna... Annars känns xd totalt meningslöst. Har inte känts behövligt ens denna vintern då man har pendlat 10 mil varje dag i vinterväglag i 3 månader... Har själv kört quattro i 10 år då audi enbart kör med 4 krafs på sina värre modeller men det kändes totalt overkill, lite som att åka stridsvagn till vardags om man säger så. |
|
|
Jag valde xDrive till min nya bil eftersom att det känns som en trygghet i mitt arbete. Jag åker långa sträckor många gånger om året. Under vinterhalvåret behöver man inte vara orolig för att fastna i snön eller avstå en uppförsbacke på grund av isen. Dessutom kör jag ifrån de flesta vid start under vintern. Under sommaren kan jag beträda åkrar och skogsvägar utan att fastna i lera å skit. xDrive ger ökad framkomlighet och trygghet. Jag skulle inte klara mig utan minst en bil med fyrhjulsdrift. |
|
|
Den här ser ju spännande ut... Länk |
|
|
"Min E90 330xd -07 steptronic kostar 6760:- MVH Christofer" Då har du en något snålare än jag, min är på 218g CO2 och kostar 7029kr/år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.