|
|
|
|---|---|
| Efter att ha polerat bilen och gjort den vårfin så visade displayen en upphissad bil...... Symbolen finns inte med i instruktionsboken och jag undrar om någon vet vad det är som gör att den tänds. Både datum och tid fick ställas in på nytt. Bilen är en 530i -06. | |
| Du har säkert laddat ur batteriet så pass mycket att den fick lite problem med låg spänning. Kör en längre tur och då är det löst. En bil som är upphissat är symbolen för vehicle check / Allmän kontroll av bilen. Kolla i din servicemeny om det kanske är dags för en sådan service, annars kör! :-) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Är du säker på att du inte har automatisk nivåreglering? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Symbolen indikerar väl dags för service. | |
|
Sim har helt rätt. Jag hade samma symptom på min. Visade sig att batteriet var kasst. Bytte det, problemet löst! |
|
|
Jo, jag har nivåreglering på bilen och service är gjort ganska nyligen. Batteriet är helt OK såvitt jag vet och jag brukar underhållsladda ibland med C-Tekladdare efter vi mest kör kortare sträckor. Bilen har stått i garaget några dagar när jag har hållt på och piffat upp den och jag har rullat den för hand en halvmeter bakåt o framåt för att komma åt. |
|
|
Min visade samma symbol när jag stått med alla dörrar och baklucka öppen en längre tid i samband med toning av rutor. Ca 6 - 8 tim. Körde även rutorna upp och ner ett antal gånger. Efter att ha laddat batteriet över natten så funkar bilen perfekt. Batteriet var helt enkelt urladdat. Jag fick också ställa om klocka och datum. Även trippmätaren nollställdes... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.