AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.154

Alpina B3S BiTurbo i detalj (Geneve '10)

Länk
tack gústav :D har klagats mycket på den gröna stripen men jag tycker den är ganska snygg.. påminner om en gammal 2002 alpina jag sett :D
bra klipp som vanligt.,,,tack 'än en gång gustav
ser att det blivit lite fel med inläggen:P stog först att det inte gick att skriva och sen dök båda upp hehe
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Men satan va fina bilar! Jag får nog ta o vinna drömvinsten på onsdag så att jag kan fynda ett par stycken.

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
vilken hade ni valt, coupen eller caben??
Buspelle
Läckra bilar - med undantag för stripen då förstås. Caben är superb.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
De borde gjort en "Porsche RS" på den svarta, och målat fälgarna gröna också! Alt svarta, med gröna bromsok...
sani: ja det hade varit något :D
bl
2.296
blixten
325i -88
Stod det någonstans vad bilen kostade?
Be
49
Bergen
BMW Alpina B3S-03
Mini Cooper D 2008
Mycket vackra. Jag tror att jag är kär.
En grå eller Alpina färgad Coupe med silver stripes och 4-hjulsdrift. Vilken bil alltså. Kan det bli bättre?

Bergen
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Grymt fina bilar, men väljer mycket (!) hellre en M3.
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Efter att ha fått möjligheten att få provköra en lagom inkörd B3 biturbo e90, kan man konstatera att det finns krafter å blir över, redan en standard 335i räcker länge , men Alpina ä Alpina. Jag trivs väldigt bra med chassisättningen på de Alpina-bilar jag har fått nöjet köra.

Jag skulle helt klart valt en B3S biturbo touring allrad, om jag hade haft möjligheten.

Hellre en Alpina B3s biturbo touring allrad som väger 1720kg (leergewicht) med 400 Alpinaturbohästar till "vardags" , än en M3 e90 som väger 1680kg (tjänstevikt) med 420 i o f s trevliga högvarviga V8hästar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.