|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har problem med min kupefläkt. Ibland när jag startar bilen, går inte fläkten alls. Vid dessa tillfällen tar det olika lång tid innan den helt plötsligt startar igång; ibland 30sek ibland 10min Jag har läst mycket om ev. fläktmotstånd problem men då verkar iaf. fläkten fungera på visa "lägen", min fläkt fungerar inte alls när problemet slår till.. Ngr. ideér? | |
|
Glömde skriva att bilen har digitala kliman.. tack. |
|
| Det brukar vara ett fel i själva klimatorpanelen som gör att fläkten lever sitt eget liv tills den slutar fungera helt. Alternativt är det fläkslutsteget (det sitter ett elektroniskt fläktmotstånd kan man säga). | |
|
Har för mig att det finns en guide i nån av alla trådar om att fäkten slår av och på. Jag hade det problemet i min och det är nått lite chip,kondensator,motstånd ivarje fall kommer inte ihåg riktig men det är en lite grejj. Man kan löda om själv om man vill eller så finns det ett par st på blocket som löder om det för 300 nått sånt. Jag tog och öppnade min låda och letade upp den där lilla grejjen för att se lite bättre hur det såg ut där innen . Hittade den lilla grunka den såg lite sne å böjd ut så jag tröck försiktigt på den och den som klickade till . Tänkte oj fan nu bröt jag av den monterade ihop allt och satte tillbaka den i bilen Sedan dess har min fläckt funkat prima den slår inte av nått mera och det har gått 1.5-2 år nu =). Har man tur ibland så har man Men ta och sök på fläckt slår av och på ,så hittar du säker massor av trådar att läs |
|
|
Länk Hittade sida =) |
|
| Vad va trasigt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.