|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte bara kolla hur man lättast kopplar in en aktiv baslåda i en e46 330ci med harman/kardon stereo i? Finns de nåt smidigt sätt att sno/låna lågnivå nånstans samt ström till steget..... Är inte jättehaj när de kommer till originalstereos. Tacksam för svar. Lämna gärna tips på nåra bra lådor oxå, behöver inte vara nåt extremt. Vill har ha lite mer tryck i låtarna :) | |
| Sök...finns massor av trådar om just det. | |
|
Jag kopplade in en Infinity basslink i min, och det var bara att rycka ur kontakten till "originalbaslådan" och plugga in basslinken i det uttaget istället... Mycket enkelt med standardkontakter! Strömmen har du ju också där bak, så det är ingen avancerad operation alls.. =) //Jesper |
|
| Hur upplever ni ljudet som har kopplat in en infinity basslink istället för original H/K Subben? | |
|
Jag kopplade in min basslink direkt innan jag körde in bilen i garage för vintern, så har inte lyssnat så värst mycket. Men det jag har lyssnat så tycker jag att den lyfter ljudet helt klart, det blir lite fylligare. Men det krävs helt klart större ingrepp på ljudet för att få det riktigt bra enligt min åsikt! Tycker inte H/K ljudet är speciellt bra från början, och det räcker inte riktigt att bara komplettera med en bas. //Jesper |
|
|
Körde själv med en Basslink förut och det ger ett bra lyft jämfört med H/K. Däremot ger inte Basslinken så mycket bas för att vara dubbla 10:or, iof den ena med passiv radiator, men ändå. Det finns mer prisvära alternativ till Basslinken tycker jag. Funderade ett tag på att slänga en Basslink i min cab, men det lutar åt separat slutsteg och en liten baslåda med en 10". Mvh Henrik |
|
|
Ok ok, låter ju som en ganska smärtfri installation då ju =). Hur kopplar du så att din basslink startar samtidigt som stereon Jesper? MVH Marcus |
|
|
Basslinken startar automatiskt när den får signal... Mkt bra funktion! :) //Jesper |
|
|
Nu har jag fått tag på en infinity basslink =). Så allt man behöver göra är o dra pluskabel från batteriet, hitta nån trevlig mutter/bult o fästa jorden i och koppla loss snabbkontakten från original "baslådan" o koppla in i förstärkarn?? O ställa "Auto on" på auto antar jag? Vad menas med phase antingen 0 eller 180 grader? Tacksam för svar. Nån som vet hur grova kablar man behöver, man borde la sätta en säkring på pluskabeln med kanske? |
|
|
Ja, precis så gjorde jag iaf! En säkring på pluskabeln också ja. Storleken på strömkablarna visste de på mekonomen där jag köpte dem. Auto on har jag ställt den på också, så sköts det automatiskt. :) Phase: 0 grader om basen är riktad mot lyssnaren 180 grader om basen är riktad från lyssnaren. Har för mig att det var så... //Jesper |
|
| Va gött då kör jag på de. Satte du snabbkontakten i rear eller front? borde la inte spela nån roll... Tänkte placera den i vänstra bakre hörnet, de borde la funka. Hört att de ska vara lite placeringskänsliga, hur satte du din? | |
| Va gött då kör jag på de. Satte du snabbkontakten i rear eller front? borde la inte spela nån roll... Tänkte placera den i vänstra bakre hörnet, de borde la funka. Hört att de ska vara lite placeringskänsliga, hur satte du din? | |
|
Vet faktiskt inte var jag satte den, men kan kolla om du vill? Jag satte min på passagerarsidan med slavbasen mot ryggstödet, vet inte om de var en bra placering eller ej.. Blev du nöjd med ljudet? //Jesper |
|
|
Satte den på samma ställe som dig. Jovars, har inte ställt in den riktigt än men de verkar lovande =) Får inte "servo"lampan o blinka i takt med basen men o andra sidan så den lyser den inte heller. Den kanske e sönder. Men ljudet funkar ju iallafall. Ska fixa o trixa lite i helgen när jag får tid igen =) Satte kontaken i rear, verkar funka fint. Tror inte de spelar nån roll i vilken man sätter den. |
|
|
Nej, jag fick inte heller "servolampan" blinka i takt med basen, men säg gärna till om du reder ut det! :) //Jesper |
|
| Ajjemen de gör jag isåfall. Fick en magkänsla att de kanske bara går om man kör via lågnivå.....men jag vet inte | |
|
Jag har också skaffat en Basslink II till min e46 330d touring. Jag har dock inte H/K system original. Jag har lite problem att få denna att spela som jag vill. Jag har kopplat in högnivå till den högra högtalaren i bagaget. Det är ju 4 par kablar (totalt 8, 4st + och 4st -). Först använde jag alla kablar och då fungerade det nå länge bilen var avstängd, tändning på. Så fort jag startade bilen, på tomgång, så slutade basen spela. Allt annat fungerade, även högtalaren jag tagit signal från. Provade koppla ur den en signalkontakten i basslinken så att bara 2 par kablar satt i (totalt 4, 2st + och 2st -). Nu fungerar det även när motorn går man så fort jag höjer volymen så tystnar den? Har funderat på att skaffa en högnivå -> lågnivå adapter men vet ju inte om det gör nån skillnad. Någon som har tips på vad felet kan vara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.