AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
517

Chipstrimma 320 88a, erfarenhet?

Bjudko
Någon som har erfarenhet av om det känns en märkbar skillnad i styrka efter man chipstrimmat motorn? Och om sportluftsfilter ger någon verkan, har hört att det ska vara onödigt?

Vill dra en honda accord 95a... Kommer d gå stabilt?

2000 spermier varje sekund
MGB - 67:a
Jaguar Daimler 3.6 L 87:a
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Ta jaggan i stället!!
frazze
köpte ett trimchip i från Motornord till en 320i-88:a kat...skulle ge ca: 10-15 hk...jag märkte absolut ingen
som helst skillnad...enda skillnaden var att den tog
1-2 dl mer soppa per mil...påtalade detta för MN som
tydligen kände till problemet...då de utan strul köpte
tillbaka chipet för 2,500:- däremot vill jag varmt
Rekommendera KN:s luftfilterinsats...vilket lyft.

frazze
Bjudko
KNs luftfiltersats, låter bra det. Vart får ja tag i dessa? Känner du att din är jävligt slö på låga varv? Kanske ska va så, läste nånstans att det var en ventil som gjorde att kraften inte kom förens vid 3500 varv eller något liknande... Provade starta i backe med min idag, det var det slöaste jag varit med om tror jag :)

2000 spermier varje sekund
MGB - 67:a
Jaguar Daimler 3.6 L 87:a
frazze
Bjudko: sätt ett KN:s luftfilterinsats så blir det en
Helt annan bil....mkt piggare
Du köper det på Motornord kostar ca:450:-
Angående slöheten....Hmmm jaa han kunde kanske vara lite starkare på låga varv...men man får inte mer än vad man betalar för...M20 är ju bara på 136 hk.

frazze
köp ett chip från bildelsimporten klart bäst!!! jag gjorde det på min och den tar varven bättre och luftfiltret är bra för då drar den lite bättre på låga varv!!! lycka till!!!!!
Visa användare
16
Ricrob
323 Cab -96
ja skulle vilja rekomendera k&n kon filter kit,
kostar i och för sig 1170kr ink moms men det blev hur bra som helst i min 325-88, klart bättre klipp på höga varv och framför allt:LJUDET mm mm mm.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.