|
|
|
|---|---|
|
Har en gammal Audi avant 2.3 -92 som jag inte har plats för och nytta av längre. Bilen har gått 34.000 mil, den startar och funkar bra men den har några brister. Ej besiktad (dragkrok monterad men ej typbesiktad) Ej skattad Däcken slut (både sommar och vinter) Avgassytemet läcker i en skarv Rost finns en hel del men inget besiktningen har synpunkter på Ett sprucket bakljusglas Känns som det är en del glapp i leder och bussningar i framvagnen. AC defekt och klimadisplayen har kraftigt pixelfel Som jag ser det får man lägga ut runt 3000:- plus skatten för att få den besiktad och i trafik. (kanske mer om besiktningen krångla) Är det någon ide att ens försöka sälja den för några tusenlappar eller är det skroten som gäller? | |
|
Om du bestämmer dig för att skrota den bjuder jag vad skroten skulle ge dig + 500 kr. Under förutsättning att den är körbar dvs motor,växellåda och bromsar acceptabla...och att den inte är helt sönderrostad undertill. Min vinterbil Audi 100 2.0 -90 håller på dö tror jag. Går bra men jag kan max varva 1500 rpm. Har försökt fixa felet och vissat upp den för flera meckar redan som har sina teorier men det blir nog lite dyrt att fixa som att få igenom din bil...minst. Har haft riktigt mycket krångel med den i år...efter nästan 5 problemfria år. BMW 4 Life |
|
|
Sälj den som den är. Går säkert att få några tusenlappar. Stephan |
|
|
Ja testa att sälja den, prova med 3900:- eller så... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.