|
|
|
|---|---|
|
hej! går det att byta språk på färdator själv, eller måste man lämna in hos bmw? 730i E38 , har inte heller fått igång telefonen, den frågar bara efter simkort, någon som kan hjälpa mig? dirty harry | |
|
Om du har bildskärmen så går det att byta till engelska själv i menyn, har Du inte denna vet Jag inte. Du får stoppa i ett "stort SIM" kort i hållaren som sitter bakom klädseln vänster bak ( precis framför bakljus armaturen). Det kan vara rätt knöligt att nå denna men när kortet väl är i så fungerar det helt ok. /Stefan |
|
|
har kortplats i "lurhållaren" i mittkonsollen? hittade inte något kortplats i apparaten i skuffen, eller sitter den så gömd att jag inte hittade. ska kolla igen, nej jag har inte skärmen ,har visst lilla datorn i //Harry |
|
|
Tyvärr brukar det inte fungera med kortet i "lurhållaren". Ja, iaf på min så sitter den extremt knöligt till, ser bara en del av den springa där kortet skall stoppas i. /Stefan |
|
|
Hej! Prova att hålla BC knappen intryckt några sek med tändning påslagen, har för mig att man ändrade språk där, kan ev. vara på nollställningen till trippmätaren också.,....kommer inte ihåg riktigt, har själv haft båda varianterna, men minns som sagt inte riktigt hur man gjorde!! Lycka till!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
| Nej det går inte att byta språk själv utan datorstöd. | |
|
Från Mektips: "För att byta språk på denna bil krävs att bilen körs in till BMW-verkstaden där bilen kopplas till en dator. Där kan mekanikerna ställa om språket i färddatorn men också göra andra inställningar såsom slå på halvljusautomatik, el-rollo upp/ner vid tändning mm." |
|
|
Då backar jag givetvis undan med mina gissningar, antagligen är de BC:n i e32/e34 jag blandat ihop med ovanstående....sorry för det!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
tja tack för alla tips! //Harry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.