|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att antingen byta bromsskivor på m5:an pga att jag känner lite lätta skaningar i ratten vid vissa inbromsningar, skulle tippa på att dom är lite skeva sen förra ägaren. Skivorna i sig är i bra skick och har inte nötts så mkt så frågan är om man ska köpa nya eller försöka hitta någon som kan svarva till dom då det inte är så verkar så mycket skeva. Vet någon av någon vettig firma som kan detta, helst lite norrut då jag bor i lulä. | |
|
E dem bra ananrs så kostar det ca 300 per skiva att få svarvat. säkert mindre om de inte e så noga med moms å annat :-) Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
| Det låter ju som ett ganska bra alternativ istället för 2.6k nya från mekonomen, och dom ser ju bra ut så jag ska prova ringa runt lite och se om jag kan hitta någon som kan svarva till dom åt mig så ska ja prova det först. | |
|
Skakningar i ratten behöver inte vara beroende på skivorna. Även om vi pratar om inbromsningar. Separation eller obalans i däcken är det första jag hade kollat. Sen skulle jag även kolla fjäderben samt länkarmar. |
|
| M5 E39 käkar skivor...Jag skulle INTE svarva om de, ofta hamnar man under minimi tjockleken vid omsvarvning, dock "farbart". Se dig om efter nya skivor, tex på ebay.de, du kommer nog undan med under 8000 "runt om" inkl nya belägg & frakt. | |
|
Kör med dom skakningarna försvinner sakta i takt med att skivorna slits :D --- M5an Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.