|
|
|
|---|---|
|
Såg den andra tråden om E60 och har nu själv samma funderingar som den andra trådskaparen men avsett E39:an istället. Har en 525:a T som går som på räls. Där kvittar det hur vägen ser ut. Men M5an e ganska spårkänslig. Kör med Toyo Proxes fram (som nya) och har Goodyear F1 däck bak som e helt slut. Detta kan ju ha viss betydelse men det e lite jobbigt att behöva sitta å passa hela tiden när man kör halvdåliga 90 vägar vilket det finns rätt gott om. Har gjort 4 hjulsinställning. ska se över bussningarna i hela bilen den 29:de hos Jarl å byta det som behövs. får sen se hur det blir. ska åxå lägga på nya däck strax efter. Hur upplever ni era M5:or? Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 | |
|
Upplevde aldrig min M5 som spårkänslig snarare tvärtom jämfört med andra bilar jag ägt/kört. Körde den på både slitna PS2:or och nya GY F1 Assymetric, båda i originaldim 245/40-18. Bak satt det Kumho KU19 i gott skick i 275/35-18. ___ //Ulf |
|
Buspelle |
Håller med Programmer, M5 E39 upplevde även jag som väldigt lite spårkänslig jmf mycket annat. |
|
Håller oxå med Programmer o Buspelle!! Länk |
|
|
Jämför man med bilar som har betydligt smalare däck så spårar min M5:a en hel del på vägar som är "urgröpta" och även en del på tjälskadade vägar. Vägbanan är dålig och har "urgröpta" ganska djupa spår. Man "hoppar ner" i dessa spår och bilen styrs med mycket mer än bilar med smalare däck; i mitt fall Citroën CX, BMW 535 e34 och VW Lupo 3L som jag kört på samma vägar som M5:an. Vägar som har dessa defekter: E4:an Hyllinge-Helsingborg. Väg 110 Bjuv-Saxtorp. Väg 108 Kävlinge-Lund södra. Är vägen perfekt (Autobahn Rostock-Leipzig t ex) så har jag inte upplevt att min M5:a spårar alls. Har Goodyear Eagle F1. ___________________________ Min M5:a heter Carbonhesten ///Motorsport BMWCS medlem nr. 07078 |
|
|
Nu har jag hämtat hem bilen från Jarls. Har bytt nån länkarm där bak och en massa andra småprylar. det blev absolut skillnad och den spårar nästan inte alls länge. riktigt skönt. känns helt annorlunda. Sjukt vilken skillnad det kan göra. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.