|
|
|
|---|---|
|
Konfiguratorn på BMW's hemsida verkar vara uppdaterad nu. Nu finns alla motoralternativen med igen. Dock fungerar det fortfarande inte att få kampanjpriserna på paketen. Lägger man till Comfort + Dynamic får man betala fullpris för dessa. Men men, vad är skillnaden på motorerna på 320d och 325d? De har gått upp några hästar. “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) | |
| 320d = 4 cylindrar och 325d = 6 cylindrar. | |
|
Tycker f*n konfiguratorn suger egentligen.. Vet man inte vad som ingår i paketen sedan innan är det svårt att välja rätt. Väljer man ett paket och sen väljer till något som tar bort något i paketet så tas alla val som paketet gjort bort också. Jag valde bort auto-start-stop och då så fick jag automatlåda som inte gick att välja bort.. Bättre om man fick välja grejer först så skulle konfiguratorn föreslå paket istället. För många sidor och för dålig information helt enkelt. Måste säga att Audi´s är bättre.. tyvärr.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Auto start-stop är standard med manuell växellåda och går alltså inte att välja bort i denna kombination med manuell. Vill man inte ha start-stop får man välja automat. Varför skulle man välja bort start-stop funktionen? |
|
| tycker att konfiguratorn var bättre förr.. | |
|
Tack Chris, men det vet jag. Skillnaden är att motorn i 320D tidigare gav 177 häst men nu ger den 184. I 325D gav den 197 men nu ger den 204. Så vad har de gjort? Bara uppdaterat programvaran lite? Start-stop funktionen är ju bara irriterande. Bränslet den sparar motsvaras väl ungefär av dropparna man spiller när man tankar. Men med automat så slipper man den i alla fall. =) “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) |
|
|
Men start och stop funktionen går väl att stänga av? |
|
Buspelle |
Jodå, start/stopp går att stänga av. |
| Den går att stänga av men dock får man göra det varje gång man använder bilen... jobbigt! | |
|
Eller så håller man kopplingen nere när man står still ;-) När man väl har vant sig så tycker jag faktiskt att det är riktigt skönt, blir tyst och lugnt vid ljusena :) |
|
| Jo kan tänka mig att det är behagligt när man väl har vant sig.. men kör just den 320d bara nån gång på helgen.. (farsans bimer) :) | |
| Själv tycker jag BMW's konfigurator är bättre än Audis. Enklare att hitta bland optionerna. | |
|
Håller med, blir alltid så less på Audis att jag aldrig kommer i mål. Tycker BMW:s är den bästa men det kan också bero på att jag är mer insatt i deras utrustningspaket. __________ Mvh Grelle |
|
| Start-stop går ju bara in när man lägger i neutral och släpper upp koppling, och hur ofta gör man det egentligen? Jag gör det då aldrig. Om man däremot stannar bilen och kliver ut, tycker jag det är smidigt om den stänger av sig och sedan startar per automatik igen sen när man hoppar in och ska åka iväg. | |
|
Nu gör jag väl bort mig här men låt gå... Chris87: lägger in neutral och släpper upp kopplingen, det gör jag vid de flesta rödljus. Fel eller? /Erik |
|
|
Jag tror inte att den startar automatiskt om du har öppnat förardörren. // Christopher |
|
|
argungu: det är väl upp till var och en varför man gör det antar jag. Får man fråga varför du gör det? c418krk: nu när jag tänker efter, så stämmer nog detta. |
|
|
Nej det var jag som frågade först! :-) /Erik |
|
| Ang konfiguratorer så får jag nog säga att BMW:s och även Volvo:s håller toppklass. Audi´s på tok för krånglig, VW´s visar egentligen ingenting och MB håller inte toppklass heller, även om jag finner den bättre än audi´s. | |
Verdi |
Jag lägger i princip alltid ur växeln och släpper upp kopplingen när jag står still? Varför? Ja, varför inte? Vem orkar sitta med kopplingen nedtryckt när man inte behöver? Efter ett tag blir det fullkomligt naturligt. Nackdelen är väl att man blir långsammare iväg från rödljuset vilket kanske är negativt om man har problem med självkänslan... ;-) |
| BMW:s konfigurator hänger sig alltid för mig. Det är så jäkla frustrerande så jag nästan skulle kunna ge den ansvarige en dagsedel. Inte hjälper det ett dugg om man mailar och klagar heller. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.