AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
911

Brukar ni låna ut bildelar.

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Jag har varit ganska generös med att låna ut div delar i felsökningssyfte.
Kan vara allt från tändspole givare lmm,,,,,

Men detta är det slut med nu det började att en som lånade ett verktyg försvann,sen har jag lagt om 2 omgångar däck åt en gammal bekant,han har inte ens betalt för vikterna och detta är över 1år sen.

Och så nu då som jag lånade ut en kamgivare och snubben (finns på forumet) går upp i rök.
Blir så sne på att en liten klick ska förstöra för den stora massan.

Vad har ni för syn på att låna ut saker,,,,,,,,

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Om jag hade begagnade delar liggande jag inte har eller kommer ha nytta av liggande skulle jag sälja dom billigt istället för att låna. Skulle bara låna till familjemedlem eller bästa kompisen. Gav tex nyligen bort ett sett 16 tums sommarfälgar från min E34 jag aldrig kommer använda igen och två godkända sommardäck till en av mina bästa vänner eftersom han behövde dom till sin BMW.

Men det får jag "igen" i form av att jag får låna hans Ninja 900R när jag vill i sommar när tagit kortet för MC... :-D

Att vara för snäll mot folk man inte känner eller som man inte har så mycket kontakt med får man inte mycket för i den här världen.

BMW 4 Life
Känns lite som att det är fel väg att gnälla om det här på forumet.
Är det inte bättre att snacka med dom som lånat och se till att dom gör rätt för sig?

///Micke
Min cabrio Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Själv har jag inte så stor erfarenhet av att låna eller låna ut delar till okända personer.
Kan bara beklaga och tycker det är riktigt trist att läsa att folk inte gör rätt för sig när du ställt upp.

Däremot har jag en annan positiv erfarenhet av folk här.
Som dom flesta säkert känner till reparerar jag klimaenheter till e36:or och har hjälpt ett större antal folk på AP med detta, har inte räknat men skulle tippa att det handlar om 70-80st genom åren.

För att göra det enkelt har jag tagit betalt i efterskott och tänkte att jag gör det tills någon strular och jag har ännu inte fått anledning att byta metod. Visst har man fått påminna några enstaka men endast en har krävt lite mer tjatande.

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
BjörnB: Lite off topic här men det var intressant. Min kusin har en E36 med defekt klima, den började gnissla för ett år sedan eller två så han slutade använda den. Numera går det inte ens att starta...antagligen så har allt läckt ut skulle jag gissa.

Har du någon prislista vad du skulle ta för att få liv i den eller är det kanske inte lönt på en så billig bil?

BMW 4 Life
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Om det låter som gnäll så var inte det syftet med tråden,vill bara har lite info om era erfarenheter.Men poängen med att hjälpa likasinnade bmwtokar blir kanstött när sånt här händer.Och just hjälpa varann och samtidigt få en pratstund är ju halva nöjjet med gamla bilar.

Och tro mig jag har snackat med personerna som inte gått upp i rök.
Droppen var just kamgivaren som pajjade på en av mina bilar,slutade med att jag fick köpa en ny själv.

Förstår inte hur vissa kan sova gott om natten,,,,,

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bilar är plåt o plast, men väner man hjälper och får hjälp tillbaka av är guld värt. Man mår så bra i närheten av sådana människor.
Min granne som är bilmek. brukar jag hjälpa ibland och jag lånar hans verkstad. Börjar med att man är sur för något trasigt på bilen. Sedan lånar man verkstad och lyft vid honom. -Går det bra? Sitter det fast? Jag brukar ta en sån här! Skall jag hålla i? Sådärja!
Man är helt salig när man rullar därifrån och då började det bara med att något gick sönder. Alldeles för lite sånt och alltför mycket utnyttjande av andra. Synd att klanka på Trucker för inlägget, bättre att uppmuntra sånna killar. Har alltid upplevt trucker som en ideellt hjälpsam kille här i forumet, utan att ha träffat honom. Ett sjuhelsickes garage byggde han med ;)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ursäkta att det nu blir O.T.

Ctech, tyvärr kan jag nog inte hjälpa till. Jag reparerar bara glappande klimaenheter av den digitala varianten till e36. Alltså när enheten slocknar eller hänger sig emellanåt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.