|
|
|
|---|---|
behrozosogh |
Hej! min är rätt spårkänslig. är det normalt? fram 255/40-19 bak 285/35-19 det är inte jätte mycket,men man känner av det när man kör,särskilt när man byter fil o så. hur känner ni andra m5 e60 ägare? mina framdäck e slut, 2 nya är beställt o monteras denna vecka. tror ni att det är det, som gör att bilen spårar? tack! De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
|
Jag har sett andra som har skrivit att deras bilar har varit sjukt spårkänsliga med RFT däck. Sök lite så får du säkert upp en del att läsa! // Erik |
|
behrozosogh |
vad menas med RFT däck? har sökt,men hittar inget. tack! De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
|
Runflat däck = punkteringssäkra däck = sjukt dåliga för väghållning/komfort men nya framdäck kommer nog att göra skillnad oavsett RFT eller ej Manche führen, manche folgen |
|
| M5 har inte run flat däck! | |
|
Ja, e60 m5 är spårkänslig. Inte så konstigt när den är så pass direktstyrd samt breda däck. Är ju inga 195or runt om direkt... Har inte med och göra att dina framdäck är dåliga. |
|
behrozosogh |
ok!! har M5an punkteringfria däck eller ej? mackyfr: spårar din M5a med? fan man måste hålla i ratten ganska hårt hela tiden när man kör,,mindre roligt. tycker bara att det e lustigt att en bil med ca 1 mille i nypris ska spåra så pass mycket med orginal dimenssionerna på däcken... jag tänkte göra en hjulinställning på den,,men det kanske inte behövs nu da? eftersom alla M5or spårar. det e lustigt det här.. finns det inget man kan göra för o få det att försvinna? förutom att gå ner till 225or bak da.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
|
Du har väl PS2? Dom är inte punkteringsfria såvitt jag vet. Står väl ZP då? Hjulinställning behövs inte om du inte känner att det vibrerar i ratten, alt. när du byter däck. Det är bara en vanesak... Ring till vägverket och be dom asfaltera om hela Sveriges vägnät, då lär vi definitivt slippa spårkänsligheten. Skitvägarnas fel. Inte M5. |
|
|
I stort sett omöjligt att komma ifrån när du har så pass breda sulor! bilen försöker hitta ett spår att åka i men det är inte så lätt då spåren är smalare än dina däck. BMW M3 din dröm - Min vardag |
|
|
mackfr, styr du upp med ett brev till Vägverket angående asfaltera om hela Sveriges vägnät så är jag med och skriver under! :) Allt för att slippa hjulinställning =) Mvh Johan |
|
| jag skriver gärna på. har sett för stora potthål och vill igentligen ha mina 20"are på redan igår.. :( | |
|
nya m5an har inga punkteringfria däck annars hade de inte haft pumpen med punkteringsmedlet bak där reservhjulet ska vara. det e om inte du har köpt såna. MIn spårar me på dåliga ojämna vägar o jag har ps2 runt om, kan bero på att det e bredda däck! O hjulinstälning har jag gjort när jag bytte däck. det ska man göra ofta tycker jag! Men på fina vägar är det inga problem. bytt däck och gör hjulinställning o gnäll på vägverket lite :) |
|
behrozosogh |
ok.. 4 hjulsinställning bokad nästa vecka. aa ratten skakar lite,o vid bromsing på högre farter skakar den lite. så det blir nya däck fram och balansering och 4 hjulsinställning. kör med hankook däck fram. aa vägarna är inte i bästa skicket efter den här hårda vintern. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
|
Borde inte behöva spåra bara för det är breda däck på bilen. Kör endel med 255or fram på min m3, och den spårar inte värst.. |
|
| Måste fråga här...kör du olika däck? Du nämner att du har hankook fram men inget om bak? Där har du felet att den "spårar" mycket. | |
|
M_86 Förklara gärna varför olika däckmärken skulle innebära att bilen blir spårkänslig? Det är första gången jag har hört nåt sånt. behrozosogh Hur har det gått? Blev det någon skillnad efter att du fått däcken balanserade och gjort hjulinställning? // Erik |
|
|
Jodå spårkänsligheten är olika hos olika tillverkare. Bla. hade vi Kleber 205x50x17 som var extremt spårkänsligt med raka skuldror. Nu Dunlop 205x50x17 med runda skuldror och man slipper sitta och passa med ratten. Detta på 325 E46. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Heinze_Keller: Olika gummiblandningar leder till olika reaktioner i bilen. Detta hände både på förra bilen och M5:an jag har nu, där jag köpte andra bakdäck och bilen blev orolig vid både inbromsning, filbyte i snabbt tempo och höga farter. |
|
behrozosogh |
Tjena! det va ena bakdäcket som va lite galet,,det märkte de när de tog dän de,o balansera de.det skillde rätt mycket på insidan av däcket o utsidan..så efter att de balansera om de,,så vart bilen mycket bättre.. gjorde 4 hjulsinställning oxå. det va bara lite som skulle justeras,inte alls mycket. jag tycker inte att det gör nått o köra med olika märken fram o bak på däcken.. det e skillnad o köra olika på varje sida,,så länge man har likadana fram eller bak så är det enligt mig inga problem alls. hankooken var väldigt tystare än michellinen som satt på innan tyckte jag.. ska byta bakdäcken nästa månad oxå,,o det blir oxå hankook.. ne men som sagt så vart bilen mycket bättre efter balansering av däcken. men den spårar väldigt väldigt lite nu..o det gör det lite med så breda däck.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.