|
|
|
|---|---|
|
Hej! Dax att byta till sommardäck och slopa RFT-däcken. Vilka däck rekommenderas till en e92? Har 17 tumsfälgar Radialeker 187. Kan jag ha 245 bak och behålla 225 fram eller börjar fanskapet spåra då trots att jag valt bort RFT? Ser 245 dumt ut? Tycker 225 ser lite väl smalt ut till den bilen men är absolut inget större fan av för stora däck. Vilka bör jag då ha? Någon som har lite bilder bakifrån på en e92 med 17/245/45 eller liknande? Tacksam för era synpunkter och funderingar. | |
|
Radialeker 187 ska ha 225/45-17 runt om iom att fälgarna är av samma bredd och ET. Ett däck från någon av de större däcktillverkarna garanterar ett bra däck. Om du söker lite i forumet kommer du märka att det finns ett antal trådar om just däck förfrågningar som skapats bara den senaste månaden. |
|
|
Lånar tråden lite.. Står och väljer i mellan Avon eller Falken däck. Har ingen egen erfarenhet av några av dessa. Vilka ska man satsa på? |
|
|
Även jag hänger på denna tråd... Letar däck 225 45 17.. |
|
|
Mellan Avon och Falken skulle jag välja Dunlop. :o) Utmärkt däck som oftast är klart billigare än mitt egentliga förstaval Conti ContactSport2 (3:an tycker jag är för mjuk för normal körning). Kör man mest med bilen i fint väder är Michelin PS2 det bästa. Men, nu är det nytt år, så det skall bli intressant att läsa tester om årets modeller. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Personligen vill jag ha tysta och lättrullande däck med bra våtegenskaper. Finns ingen anledning att köpa Michelin PS2 och liknande "premium-"däck om man håller sig inom trafikreglementet. Man betalar för prestanda som man aldrig kommer utnyttja. De flesta däck biter hyfsat på asfalt men på våt asfalt skiljer det en del. Har Pirelli som sommardäck, dessa vattenplanar redan vid 80-90 km/h. Inte godkänt.. Köpte Kumho KU39 18" till min förra 330xd, ett lagomt dyrt däck med vettiga egenskaper. |
|
|
Visst finns de kanske andra däck som är ett vettigare val ur vissa synpunkter. Men nu är de så att jag endast dessa 2 däck att välja på. Så vilket av "just" dessa 2 rekommenderas? |
|
| Pilotsport kör jag på min MC, dom håller i bra. På bil önskar jag däck som går tyst och rullar bra, inte topp prestanda.. Kumho är det bra? Goodyear F1 hade jag till tidigare bil. Helt klart bra | |
|
Haas: Jag köpte nya Falken 225/45-17 till min förra sommaren. Var en ziex-modell men jag minns inte vilken. Tycker mig komma ihåg att de iaf ser ut som ziex-912. Bra fäste, våtegenskaper och respons. Däremot är de i mitt tycke lite väl högljudda på grov "dubbdäcksnött" asfalt. T.o.m så mycket att jag var på gränsen till att vara missnöjd med köpet. På slät asfalt är de tysta, men skillnaden mellan grov/slät är anmärkningsvärt stor jämfört med andra däck jag haft. == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
| TOYO | |
|
Kumho däcken är klar favorit för min del. Kanon grepp när det regnar också. Prövat Falken och Continental. Värsta jäkla skit jag vart med om. Falken däcken vart sämst. Lite regn och ska på motorvägen. Svänger och svänger och bilen bara fortsätter rakt fram. Det vart Falken däck med Pil mönster. Vilket Mög. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Avon däcken vet jag inte. HAr bara kört med Avon på motorcykel och där vart de bra. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jag säger Yokohama advan sport 7 dgr i veckan! Personligen anser jag att däck är lite som med brudar, smaken är högst personlig. Jag vill ha ett tyst däck som är bra när det är vått och äckligt bra när det är torrt. Det uppfylls med råge av Yokohama! |
|
|
Mellan Avon och Falken, säger jag Falken då dessa har bra våtegenskaper och gynnar våra regniga vårar och somrar samt höster. Ang trådskaparen så ser 225 möjligt ut. Det är väl minst 235 om inte jag minns fel på BMW? Alla tycks vara vettskrämda över spårning. Jag har kört med 265 bak, 275 senast och har nu köpt 285 bak, vad är det som är som skulle spåra. Bilen rycker iväg oavsett i dessa skitvägar vi har här i Sverige. Jag körde med 225/45/17 och märkte ingen större skillnad på spårning förutom att det var ballongdäck mot sommardäcken. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Yokohama Advan Sport eller, om man vill prioritera komforten lite mer, Yokohama S-Drive som dessutom håller sjukt länge. Surf Or Die!!! |
|
| Falken FK452 har överlag fått goda betyg, både från vardagsföraren o den tillfällige banåkaren... | |
| Undvik lågprisdäcken, köp däck på däckonline istället, fungerar mycket bra. | |
|
Ja, undvik lågpris!!.. Köpte en omgång sådana för något år sedan och de var direkt livsfarliga när det var blött. Jag rekommenderar Ralph på ralphs däck. Han kan allt om sådana däck som vi gillar och säljer inte för att tjäna pengar (nåja..) utan för att göra dig nöjd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.