|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis blivit en lycklig ägare av en E34 520iT -96. Jag har en stor OBC liggandes från bilar jag haft tidigare, och det vore ju trevligt att installera den istället för den lilla. Jag har kollat upp kablarna till datorn, och det finns det många av så det är ju en bra början. När jag kopplar in den så står det PPPP på displayen, vilket ju betyder att den inte kan läsa PROM:en, som jag förstår sitter i kodpluggen i kombi-instrumentet på instrument med check-control. Nu har jag ju instrumentet utan check-control, och så långt jag förstått så kan jag leta efter en OBC med kodplugg inbyggd. Men om jag nu vill ha check-control också - hur funkar det? Kan jag bara smälla i ett kombi-instrument från en 525 och få check-controlen på köpet liksom, och få löst problemet med kodpluggen av bara farten? Jag antar att det är lite olika kodpluggar till olika motorer, men dessa finns väl som reservdel på BMW.. Kan någon bringa lite klarhet i mina frågor tro? -- Markus | |
|
Om man översätter och läser igenom följande sida Länk så står det lite om skillnader mellan de olika husen, check-control och de olika moduler som används (CCM och i vissa versioner även LKM). Letar man vidare så finns det säkert någon behändig guide som beskriver hur man gör, men det verkar ju vara möjligt i alla fall att eftermontera check-control. |
|
|
Hmm Jag kollade på min bil i säkringsboxen i motorrummet vid torpedväggen till förarpltsen, och där fanns varken CCM eller LKM modulerna, och inte heller någon plats för dom. Då verkar det svårt att få till check-control också verkar det som :/ Men jag letar vidare, om ingen har något annat svar, dvs. Nåja, men en kodplugg bör jag kunna fixa och montera i den befintliga OBCn (som alltså funkade i en 525a). Det finns ju så s***ns mycket här på forumet om just OBC, men inte så mkt om check-control tycker jag. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.