|
|
|
|---|---|
|
Kan man förvänta sig några positiva effekter av att montera sportavgas på en 325d 08? Bilen är chippad av Ess till ca 280 hk. Har sett att vissa pratat om lägre avgastemp. Skulle man få detta om man bara byter delen efter partikelfiltret? | |
| *bump* | |
| Om Ferrita i Köping varit lite smarta så har dom sparat en mall någonstans till ett 3" full-flow system till 325d E92 hos sig. Jag byggde system hos dom förra våren och blev riktigt nöjd. Jag gjorde en liten fjantig film i höstas som blev "sådär" ärligt talat filmat med min Nikon D90.... Länk Där har du den. Och jodå. Visst blev det skillnad med Ferritasystemet. Man märkte ingen avmattning alls efter en tids gasanda och dessutom så kändes den aningens rappare. Placebo-effekt eller inte det kan jag inte svara på. Nöjd var jag iaf :D | |
|
Haha vilken film :) Kärleken är uppenbar ;) Det låter för mig som en positiv effekt. Borde komma sportDPF snart tycker man. Tack för svaret Nikeman, ska ringa Ferrita och höra. |
|
|
Dudda: Ja filmen gjordes på efterfrågan från "internet-polare" som va nyfikna på o höra ljudet i 325d'n. Dock så tycker jag du seriöst ska avväga o plocka bort DPFen. Jag valde att behålla mitt - men om jag skulle bygga idag så hade jag lätt plockat bort det. DPFen stryper motorn rätt så bra samtidigt som det tar död på ljudet! |
|
|
Okej, tack för feedback, vet du om det blir några bieffekter av detta? Jag vet att miljön tar skada men ja :) Ryker svart? Det är just ljudet jag vill komma åt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.