|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bra, då vet jag! Tack för hjälpen så länge. Diesel |
|
|
Förresten. Måste man byta till den nya modellen, eller finns det bara den numera? Diesel |
|
| Den gamla finns kvar. Byter du till den nya måste den programmeras in av verkstad. | |
|
Hej Igen Fick hem den nya LMM'n (samma gamla modell som jag hade tidigare). Tyvärr går bilen inte det minsta bättre.. Upp till ca: 18-1900varv går den OK. En annan konstighet är att bilen drar ganska mycket mer diesel också. Enligt färddatorn 0,57 och enligt mack 0,67 l/m? Om jag trycker på under 1800 varv bottnar "bränsleindikeringsnålen" och backar tillbaka när motorn "dör/går sämre", det borde väl indikera att den inte får tillräckligt med bränsle, eller? Stämmer doch inte med bränsleförbrukningen. Tacksam för nya tips! Diesel |
|
| har du kollar plastslangarna som går från filtret till pumpen. hade hål på en av minna vilket resulterade i mycket luft i bränslet. märkte det jut på alla bubblor i slangen när motorn var på. kollat vad du har för laddtryck? har du för högt tryck så stryper den bränslet. men då har jag för mig att nålen inte går över 1.0L | |
| Har du trimbox? Med trimbox visar alltid färddatorn för lite. Prova att koppla bort trimboxen, eller kolla om du har en sådan ovetandes. Om du kört med trimbox en längre tid kan motorn eller framförallt bränslepumpen tagit skada då den blir överbelastad. | |
|
Jag får kolla slangarna imorrn. Laddtrycket lät ju också intressant. Nej det sitter ingen trimbox på bilen. Diesel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.