AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.384

Ang. 740 E38 på blocket, nån som vet nåt?

Cr
37
Crockett
BMW 740iA -99
Hey!

Har sneglat lite på en 7a igen...hittade denna på blocket, och jag vet att den har varit till salu ett tag, va bara nyfiken om nån visste nåt om den...?
Den har väl varit till salu i ett år iaf...

Länk

99årsmodell = M62TÜ. Säljaren har dålig koll i och med att kalla den 98:a. Tillverkad 1998-10. Shadowline och speciellt M-ratt är ovanligt på E38. I övrigt vet jag inget specifikt om just detta exemplar.

Stephan
Cr
37
Crockett
BMW 740iA -99
Jo, jag reagerade också på det, med tanke på att det till att börja med är faceliften på, som kom just -99, så kan den ju inte vara en -98...
Aja, får forska vidare på denna lite...
happygrus
Hej

Den bilen var jag på väg att köpa ! miltalet verkar stämma, forskade rätt mycket i det, kontaktade tidigare ägare och granskade besiktningsprotokoll m.m. Jag lät också göra ett utökat m-test på den. Det kom fram lite saker på m-testet som gjorde att jag hoppade över den. Skicka mig din e-post adress så ska du få m-protokollet. Kolla denna tråd där skrev jag en del om denna bil Länk

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En 740 med det låga miltalet ska inte ha dessa skavanker vid ett M-test framförallt inte oljeläckage och slitna bromskivor, de byts inte före 10-14.000 mil normalt och ska definitivt inte ligga på nedre slitgränsen.
En välskött E38 med 8700 mil ska det normal inte finnas några sådan skavanker på alls normalt i princip är den bara lagom inkörd.
framförallt inte oljeläckage och slitna bromskivor ska definitivt inte ligga på nedre slitgränsen.
Är den uttagen i slutet av 98 och till Sverige år 2000/04 så kan det rullat 8700 och mer mil innan den kom hit.
Nu är ju Omnibrooker inte alls kända för att manipulerade bilar mig vetligen, men det kan ju vara ett miss och det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln angående skick på en bil.
Instämmer med Matte Kvacks tankegångar i den tråden som det länkas till.
Det är mera fel enligt Mtestet på denna 8700 milare än på denna 28.000 milare.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Konstigt att den inte har xenon men sportstolar, navi etc...

M V H
Stephan

Scheckheft
Stephan: xenon var inte standard 99. Den har heller inte sportstolar utan konturstolar

Mvh
Scheckheft

Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein!
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Xenon har väl aldrig varit std men väldigt vanligt tillval speciellt i komb. med navi etc. inte sant?!

M V H
Stephan

Visa användare
276
pmkarlss
635 CSiA -86
VW Caravelle TDI 4-motion -06
VW Polo -04

BMWCS #6947
Har någon sett / provkört bilen. Hur ser ytan ut? Rost, klädsel, report, dörruppslag etc. Det borde ge ytterligare tecken på skruvad mätare om nu det är fallet.

Jag har försökt komma och titta på detta ex. men säljaren är helt omöjlig att få tag på.

Mvh,

Per-Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.