|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har länge letat efter en härlig z3 att cruisa runt i på sommarn. Har nu fått ett bra erbjudande om en z3 2,8 -97a för 85000:-. Problemet, det enda som jag ser det är att bilen rullat 16500 mil. Är detta något som jag borde vara orolig för trots den låga pris summan? Tacksam för snabba svar =) m.v.h Tomas | |
|
Nej inte för hållbarheten. Stephan |
|
| Den här ? Länk | |
|
Om du syftar på bilen i länken ovan... Jag tror inte att du borde dra på dig några ovälkomna risker. Enda risken är väl att du vill piffa upp den lite och då kostar det lite slantar med åren. Bilen i länken ovan har tejpat fast sidoindikatorn höger fram, kolla om det ser allvarligt ut, själva sidoindikatorn kostar nog bara ett par hundringar. Bilen har inga överrullningsbågar men om det är en faktisk -97a så tror jag att det skall gå att eftermontera sådana. Lycka till. Riwa |
|
|
Tror inte att det är någon fara om bilen inte är misskött.Man kan ju se det som ett plus om inget oförutsett händer. Jag menar till det priset om nägot händer så har du inte gett så mycket för den så då kan du kosta på den lite?? Bara lite egna tankar............. Klabbarparn |
|
|
Att sidoindikatorn är lös verkar vara ett av standardfelen på Z3, verkar som om mallen för håltagning varit för stor när dom gjort hålen, jag har samma fel och den glappar som bara den. Vidare är ett vanligt fel att plasten runt strålkastarspolarna sprucken. Gummit till suffletten vid A-stolpens topp kan spricka upp vilket gör att vatten som skall rinna genom gummit i ett dräneringshål rinner istället baklänges längs med dörrglaset och droppar ned i höjd med mitten på sätet. Det var några av dom vanliga felen som kan uppstå, det finns fler standardfel som uppkommit på Z3 modellen under åren. Inga dock som jag sett är så allvarliga att man skall vara orolig för en bil som rullat 16000 mil. Har bilen dock rullat på vintern skall man tänka på att rostskyddet är dåligt. Jag skulle rekommendera en rensning av sparklådorna och hjulhusen bakom innerskydden, dom brukar bli fulla med skit vilket är en grogrund för rost. 2,8 motorn skall dock ha ett fel som man måste kolla upp och det är vattenpumpen som har komponenter av plast som kan skära ihop, detta kommer ofelbart att ge upphov till att motorn kokar o om du inte upptäcker det och om den gör det så kan det bli dyrt. Så efter 16.000 mil så byt pumpen oavsett... :-) Lycka till med köpet! /Peter |
|
|
Hej alla. Ja den bilen var det ,ska kolla på den nu i veckan. Ägaren är andra i sverige, har alla papper o är nybesiktad m.m Den där sidoindikatorn ska ju inte vara några problem. Vet ni ungefär vad ett par rullbågar kostar att köpa/montera..? Det är ju väldans både snyggt o bra att ha. bilen har inte rullat dem senaste vintrarna iaf, men har ett par stenskott. Men det får man väl räkna med till det priset. Som ni säger så kan man ju lägga desto mer på den. mycket tacksam för svar. Några mer tips på vad jag borde vara noga med att kolla vid titten på bilen i veckan? Inte för svåra grejer då jag inte är helt bil "hemma"... M.v.h. Tomas |
|
|
Här är en till: samma pris/mil ungefär men hardtop och ac. Länk |
|
|
Jag köpte en z3 coupe nu i Februari, som gått 14800 mil, jag lovar att den är finare än alla andra på blocket. Så jag skulle verkligen inte stirra mig blind på milen, utan bara kolla skicket på bilen, är den välskött så spelar 10000 eller 15000 mil ingen som helst roll. /andreas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.