|
|
|
|---|---|
| min tds stannar när jag slipper gasen när den inte är varm ock den är väldig svår startad når den är kall,jag glöder flera gånger för jag prover starta ock då måste jag trycka gas pedalen något in ock köra på startmotorn länge för den tänder men med en gång jag slipper gas pedalen stannar den ock den går inte bra för den blir riktig varm | |
| Är inte riktigt haj på diesel,men de kan inte vara något med förvärmaren.Bara en tanke som slog in... | |
| är det glöd stiften du menar så virkar det som dom glöder for kort tid max 5 sec | |
| Vet inte om de ska glöda 5 sec,men tanken slog bara när den är varm så går den bra... | |
| ja då går den bra men har varit borta i andra bilar ock dom glöder dom längre | |
| Dina glödstift fungerar förmodligen inte samt att kallstarten dvs att den ska ge ett högre varv en stund fungerar troligen inte heller.. | |
| glödstiften fungerar när jag sätter ström rakt på dom har tagit ut dom ock testat hur kan jag testa detta med kallstarten är det en ventil ? | |
| Det finns en säkring till glödstiften sitter i boxen på höger sida sitter under ett relä har jag för mig..vad gäller kallstart så får den mer diesel samt höjer tomgångsvarv en stund..jag vet faktiskt inte om det styrs utanför insprutspump | |
| ok får kolla det | |
| ta o kolla upp förpumpen som sitter i tanken, om du tar loss slangen till bränslefiltret och tändning på så ska det komma fram diesel till filtret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.