|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Är en stolt BMW e46 ägare och är grymt nöjd med bilen. Jag kör en BMW 320i med M paket och den är som en dröm=) Det enda och ganska stora problemet är ljudet i bilen tkr jag, det är inte alls bra och vill åtgärda det problemet. Nu är det såhär att jag inte har en aning om vad jag bör byta/lägga till. Just nu sitter det en BMW ORGINAL BUISNESS stereo i bilen och den ser ju lite större ut än en "vanlig" bilstereo, hur gör man då ? Eller finns det någon bilstereo med samma storlek? Hur ser det ut med sladdarna, är det "standard" eller massvis med jobb? Otroligt tacksam för alla sorters svar, tips, o s v. Tack på förhand !!! | |
|
Har själv fått hjälp med denna frågan. Antar att det är slutsteg du vill koppla in. Jag var själv nöjd med mitt ljud, men ville ha mer dunk. Finns inga lågnivå på original stereon. Om du behåller original stereon kan du köpa en Hög nivå omvandlare på biltema. (kostar 129:-). Jag är väldigt nöjd nu när steg och sub är igång. Likaså jag kunde bibehålla min multi ratt. Vill du tvunget byta ut den, så ta av dekorationslisten ovanför stereon och där finns 2 skruvar som håller den. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Det du behöver är en ISO adapter och en bit plast, så är du klar. Jag kan inte länka direkt, men kolla runt på brl.se under "monteringsdetaljer" så ser du vad jag menar. Som Clintan säger så måste du ta bort dekorlisten ovanför handskfacket först, och sedan den som sitter vid själva stereon. Sök runt lite, det finns sidor med fina bilder som visar exakt hur du ska gå tillväga. Lycka till! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Tack så mkt för jättebra svar ! En fråga till Clintan, om jag köper en hög nivå omvandlare,vart monterar man den? är det svårt? om jag lyckas med det och byter ut högtalarna sedan till några bättre, tror du det räcker för att få ett bättre tryck och renare ljud ? |
|
|
Inte alls svårt. På Högnivå omvandlaren sitter det 5 kablar. 4 av dem är till högtalarna och en till jord. Jag kopplade till högtalarna på båda sidorna. En annan person här på forumet använde endast vänster bak. Sedan kopplade jag lågnivå kablarna till steget. Remot kabeln på steget drog jag till Bakljus kabeln. Jag tyckte detta var smidigt som fan eftersom allt är i skuffen. Slapp lyfta mattor och dylikt för att dra det enda fram. Är ingen riktig hajare på ljud, men har du någorlunda steg och högtalare, så tror jag absolut du får bra ljud. Lycka till. Föresten: Högtalarna bak på min var den bruna kabeln minus och gul var plus. Finns en brun på båda sidor och färgade som plus. (Har för mig + var blå höger bak.). Vilken som är vilken på Högnivå omvandlaren står på den. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Tack som f*n Clintan, precis vad jag behövde veta ! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.