|
|
|
|---|---|
|
Pris: 45:- storlek: ca 150gr konsistens: påminner om skofett lukt: svag, inte obehaglig Krämen testades vid en utetemperatur om ca7 grader på en ljus skinnklädsel som tidigare rengjorts med en sonax-produkt. Skinnet var ganska torrt, med ett par veck och småsprickor. Jag använde en bit grov bomullsduk. Sömmar och slitna områden prioriterades. Inget för de som inte gillar att arbeta med händerna, jämfört med exv IKEA:s produkter så är detta ganska trögjobbat. Sammanfattning: en riktigt billig återfettande produkt, låt er inte luras av namnet, balsam är inte direkt det jag tänker på när jag ser konsistensen... Lädret blev blankt snabbt, produkten verkade absorberas bra trots den låga temperaturen. Jag kommer i veckan att testa att fukta skinnet lätt innan ny behandling för att se om det går att få ännu bättre absorbering. att se om det går att maximera upptaget. | |
|
Testade IKEA's variant som var rena rama skiten ( som de flesta redan vet här på AP forumet ). Köpte då BMW's egna produkt hos min mek och jag kommer aldrig använda något annat kan jag säga,så min rekomendation till Dej är att köpa detta ! Pris ( när jag köpte det för 2 år sedan ) 295:- Fördelar= funktionllet,lättarbetat,hållbart,drygt ( halva flaskan kvar efter 4 vändor ). Jag kanske snålar när jag stryker ut det? Men jag tycker det täcker bra samt att det faktiskt blir skillnad efteråt ( mjukare,blankare,behagligare lukt etc ). Om man nu skall använda en annan produkt än denna så skall man nog prova produkter som finns hos sadelmakare (häst-produkter) eller dito. Min kompis sedan barnsben är inbiten Cowboy på Gotland och han använder olika läder/skinn produkter till sina Sadlar,skor,tyglar och allt vad detta nu heter. Han sa att dessa produkter förutom funktion får materialet att skina samt att det blir mjukare och slitstarkare. Kanske en idé ? |
|
|
Har oxå alltid använt BMW org produkt,men har testat detta och det är GRYMT BRA!!Rek verkligen Länk |
|
|
Sibbarps påminner mycket om Biltema i färg och konsistens, lanolinet är den verksamma ingrediensen i bägge. Alex84: jag testar produkterna mest för att det är kul att jämföra resultaten samt vad man får för pengarna. |
|
| Rekommenderar starkt Gliptone. Lädret blir som nytt och får en matt finish tillsammans med en härlig läderdoft. | |
| Har precis rengjort och smöjrt in stolarna i E60'n med Autoglyms lädervårds produkter. Dessa kan starkt rekomenderas! | |
|
Tänkte göra lädervård snart och undrar, får man läderdoft av BMWs lädervårdserie också? Vill inte chansa på något, blir det fel med BMWs så åker jag tillbaka och vänder upp och ner på säljaren ;) Beemoholist javisst! |
|
| Nej, BMW:s variant ger ingen läderdoft. Körde själv med denna innan jag bytte till Gliptone och BMW har helt klart en bra produkt - men Gliptone är bättre. | |
|
AlpineWhite: Ok, var beställer jag Gliptone, eller finns det i någon butik i stockholm? Trevlig helg! Beemoholist javisst! |
|
|
Själv letade jag länge innan jag hittade Gliptone hos Romlands Sadelmakeri i Partille. Vet inte om det finns någon butik i Stockholmsområdet där det går att få tag på. Nu har det dock öppnat en svensk e-handlare: www.gliptonebutiken.se Har själv inte testat att beställa därifrån. Se även denna tråd: Länk De produkter du skall ha är "Liquid leather cleaner" och "Liquid leather conditioner". |
|
| Ok, danke schön. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.