|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har lite problem med min 518i-92, det är så att alla lampor blinkar lite hastigt precis som om det gick efter motorvarvet mvh | |
|
låter som generator fel |
|
|
ja det har jag förstått men vad kan felet vara? MVH |
|
|
Allt från slitna kol till dåligt spänd generator rem skulle iofs gissa på kolen Ha deT |
|
|
Prova med ett annat batteri, hade det så på min bil sen en dag dog batteriet efter att bilen stått med tändningen på en kort stund. Bytte batteri och nu funkar det bra igen. Man kan nog räkna med att ett batteri håller ca 4-5 år. |
|
|
Har fixat problemet men vet inte va det var idag kollade jag på kolen o det var ca 1 cm kvar o remmen är bra spännd. jag vandrade omkring med laddningsregulatorn i handen några meter o satte dit den igen och nu fungerar det som det ska. Fast med blinkande lampor laddade generatorn 14,5v och nu utan blinkande lampor 13,5V Tack för alla svaren |
|
|
Jag skulle utan tvivel byta laddregulator inkl kolen, det säljs som en reservdelssats. Att det funkar efter att man skruvat ner och satt ihop igen är inget ovanligt. Kolla så din voltmeter visar rätt, och mät igen på bilen med motorn igång. Prova även med lite belastning på elsystemet, lyse, elbakruta, stolsvärme osv, samt vid lite olika varvtal, från tomgång till 1500-2000 rpm. Spänningen skall ligga på 13,7-14V när allt är OK. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.