|
|
|
|---|---|
|
har fått veta att man själv kan släcka service lampan, så jag undrtar om ni vet huroch om nån kan förklara det för mig. tack mvh Matteo | |
| Ett tips här på AP Länk | |
|
Den här frågan ställs rätt ofta vad jag har märkt. Jag är själv sugen på att göra detta på min E36 men mina el-kuskaper är rätt begränsade minst sagt. "Använd gärna ett 470 Ohm:s motstånd i serie innan man kortsluter polerna", denna mening tex. säger ingenting till mig. Om jag förstår rätt kan jag ta en högtalarkabel och sätta den mellan pol 7 och 19 och hålla kvar den i ca 12 sekunder medan tändningen är på? Dvs: 1. Slå på tändningen. 2. Stäng av alla strömförbrukare. 3. Kortslut pol 7 och 19 i 3s för oljeservice och 12s för inspektion. 4. Ut med sladden, slå av strömmen, fixat. Rätta mig om jag har fel innan jag gör någon skada. |
|
|
Det går också att köpa servicesläckare på biltema för 399 spänn. Så kan du vara säker att inget går sönder. mvh stefan |
|
|
Är inte 100% på om de hade till Bmw. Jag köpte min på motornord för 7-8 år sedan. Kan inte svara på om de har kvar dem, men kolla deras hemsida. Bor du i närheten av Landskrona kan jag hjälpa dig. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
gjorda stift 7 slå på tändningen och låt den vara på tills alla gröna service lampor tänds! Vrid av tändningen ta bort gjord kabeln klart E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.