|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte kolla om det är normalt att mina spridare tickar/knackar oerhört högt ? Vad är fel? 328i touring e36 95. Mvh Johan | |
|
Är du säker på att det inte är nån lyftare som är dålig? Mvh |
|
|
hm nja, satt ett sånt stetoskåp med pinne och lyssna runt lite lyssna på ventilkåpan men lät inget, sen på spridarna och där knacka det ordentligt. hmm det konstiga är att det bara låter ibland. Mvh |
|
|
min började "tvärt" att tick bra högt någon gång i onsdags också. efter en ganska tvärkurva från -1 till -18 grader på morgonen. den slutar ticka helt när man motorbromsar/varvar till och låter den varva ner (klipper soppan). märker också att den inte startar lika lätt och ryker mer. Henning_J: har du gjort något åt problemet? isf va de spridar-fel? har kikat på tippen och de tar ca 400kr för en begagnad spridare som gått 10-15k mil, så de är ju ingen större kostnad. BMW ownz |
|
|
Frrla: Kolla så inte vevhusventilationen har frusit så det blivit stopp. Kan bildas fukt uppe i ventilkåpan och i vevhusventilationen som ser ut som gult klegg. Vilket kan få bilen att ticka när olja är "skitig" Kör i en motortvätt som finns att köpa på Mekonomen som löser upp alla avlagringar och annat skräp i motorn. Byt olja och oljefilter. |
|
|
Kimze: Motoroljan är fin. 600mil nu. och inget klegg. har täckt "hela" fronten för att motverka frusen vv. för en månad sen kollade jag alla slangar och de var fina. kör få korta sträckor. jobbet 5km, efter jobb brukar jag (2-4ggr vecka) köra 3-4 mil samt låta den stå en stund (10-40min) på tomgång(1-2 ggr vecka). ibland startar kylfläkten till och med. luktar ej förbränd olja om bilen eller något annat ovanligt. skruvade av den lilla skyddskåpan och satt en mejsel mot spridarna och de lät mest från nr2. märker även att bilen rycker när man försöker "snål-köra". tickar mycket lägre på höga varv :O dock självklart i snabbare takt. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.