|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Så nöjd va du med bilen att du ska sälja hehe, ja herregud! BMW M3 din dröm - Min vardag |
|
| 140k för 25600 mil går inte ihop. Spelar ingen roll i vilket skick den är i för det. | |
| 145000 och 26000mil, tyvärr hur fin bilen än är så får du nog backa priset rejält !problemet !!!!Man förälskar sig i en bil och lägger ut massor av pengar och tid. vårdar den ömt sen en dag vill man sälja och då kommer verkligheten ikapp en, oavsett hur fin bilen är så är det en gammal bil med många mil,och det är inget samlar objekt heller!se bara på den lågmilade B10 an på powerbörsen!!Försäkringsärdet över 200000.Han har försökt att sälja mycket länge nu och tyvärr så kommer han att känna det som han skänker bort bilen till sist!! | |
| Obs Alpinan är svensksåld dessutom! | |
|
Ja det e bara till att skrota den. Finns ju ingen annan bil som gått dem milen. Alla andra M5 har ju gått under 20 000 mil .. ja menar inte finns det M5 som e skruvade. jag hade hellre köpt en bil med 25 000 mil och vetat att dem va äkta en att köpa en 99 00 med 17 000 mil och som ser ut att gått 35 000 och sovit dåligt av att inte veta om det stämmer eller inte. Jag tror nog priset kan förhandlas lite. Döm inte bilen efter milen tycker jag .. |
|
|
Hehehe,det första jag tänkte när jag läste första inlägget var "den bilen ska nog säljas snart!" Tänk vad rätt man får ibland! :) |
|
| Javisst hellre ärliga mil ,men priset är fortfarande för högt!!De bilar som ligger ute går oftast en bra bit under begärtt pris!! | |
|
Så är William2005 och Denkan samma personer? Båda verkar ju M5 -01 som rullat 25-26' mil och med liknande historik... ___ //Ulf |
|
|
Jag hade hellre gått på en långmilad som man vet är ärlig och i kanonskick än en lågmilad som man inte vet om den är skruvad eller inte och är lite mer risig. Jag hade i alla fall inte haft i åtanken att jag får mindre för den långmilade när jag ska sälja den. Man köper väl inte en bil för att man vet att man ska sälja den så småningom. När man köper sig en bil så är det väl i tron att man ska behålla den så länge som möjligt. Det är så jag tänker kring ett bilköp i alla fall. |
|
|
körde med min till jobbet idag. Herregud säger jag bara :-). Kör ca 1 mil på vanlig 100 väg, sen e det en go högersväng, en påfart ner på motorvägen, av med antispinnen och in med sportknappen. Sen jävlar åktes det med herrejisses kas ner mot motorvägen. Fick i 3an och vid 120km/h så slutade det spinna. Tror jag hade en puls på 220 när jag kom på motorvägen med lite lätt brekas :-). Helt magiskt rolig bil att köra å vilken kontroll man har på dem. Man glömmer det lätt när man fiskör allt som oftast. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007 |
|
|
Om man kollar på det nu så populära bilpriser.se så e värdet enligt dom, Köppris 123 000 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 104 000-114 000 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson. Så om du har originalfälgarna kvar och allt annat e ok bjuder jag 100' |
|
| Oseriöst att "skambuda" på en bil man inte ens sett....Varför? Ja för det första har du inte sett bilen live, o än mindre kört den. Med andra ord kan du omöjligen veta om den motsvarar dina förväntningar, eller om den ens är intressant... Mycket bättre att kolla på bilen först, o om den fortfarande är intressant så kan man lägga sitt skambud då...Jag kollade på flertalet bilar senast jag köpte bil, vissa tittade jag på o vände sedan på klacken. Andra som låg HELT fel i pris frågade jag i tele om priset var i hugget i sten eller inte, om inte så kollade jag o gav bud OM bilen var intressant. Så som du beter dig så får man intrycket att det är inte bilen som är det intressanta utan priset, som upplagt för att köpa fel bil... Så mitt tips: Begärt pris är en sak, vad den säljs för en annan. Personligen tycker jag att -01:an kommer gå för ca 110-115". | |
|
Dawwe...Jag tycker du ska skita i hur jag gör när jag handlar bil,det e inte du som bestämmer om han vill sälja den för den summan,vill han inte, so what,finns fler, eller så kommer han kanske med ett motbud, (du kanske har tillgång till min mailbox?) Är bilen i det skick han beskriver, behöver jag ej titta innan jag lägger bud eller fara o provköra,e den inte i det skick så blir det ingen affär. |
|
|
glömde...(börjar bli gammal) Hur vet du att jag inte har sett/vet vilken bil det är. |
|
|
Menar ni trådstartarens bil eller Denkans? Är båda till salu? Eller är det samma bil trots de geografiska skillnaderna på användarna? ___ //Ulf |
|
|
JiVe: Du verkar vara en typ............. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
JiVe>< Hade en sån typ med din inställning ringt till mig hade jag förmodligen lagt på luren. Kan man inte ens va trevlig så har man inte mycket å hämta, iaf inte hos mig. Dan Helsingborg Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525 samt Audi A4 Q 2.0 T 2007 |
|
| Jag skiter i hur du gör när du köper bil, men du gör det inte lättare genom att börja med "Schena kompisch! Sista pris???". Jag håller me om att bilen är för högt prissatt, men att buda på en bil man varken sett eller kört låter oseriöst, större chans att du får ett betydligt bättre bemötande av säljaren om du "skambudar" på plats efter att du tagit upp de brister som finns osv. Du kommer säkert hitta en bil till slut men det känns som att PRISET är det viktigaste för dig, inte skicket. Förvisso kan en billig bil vara riktigt bra men det bästa köpet gör man oftast om man i ditt fall letar endast efter en "M5 e39" utan krav på årsmodell,färg,utrustning osv...Kolla på de bilar som verkar intressanta så kommer du få tag i en bra bil till rätt pris! När jag handlar beg bil så låter jag aldrig bagateller som färg eller ev saknad utrustning fälla avgörandet, det är helhetsintrycket samt skicket som avgör, iaf när man handlar en bil som är över 7 år gammal, skillnad om en köper en 2-3 år gammal bil, då skulle även jag ha krav på färg/utrustning då en 2-3 år gammal bil har allt som oftast inte hunnit bli misskött... | |
|
Dawwe!!!Håller med dig till 100% Annars brukar ett annat *scenario* vara!! Tchena Brorsan!!! så va de när jag la ut min m3-98 coupe till salu..fick den såld efter ca 2 v..... 3 papp under vad jag begärde..... kommer ihåg att efter att jag lagt ut annonsen på m3an,så hörde en *kille* av sig efter ca 4-5 timmar.. De första han sa va *Thena BRORSAN....va e SISTA PRISET... mitt svar var: Om du e min brorsa så undrar jag när min far o din mor skulle ha en s.k *romans* one night stand.......................... slutade med att jag bara la på luren i örat på honom....behöver man säga mera??? |
|
|
Vad yrar ni om, schena kompis,brossan,sista priset. VAR i hel.... har jag sagt det. JAG har lagt ett bud på 100' o det står jag för. Dawwe, om du tycker den e värd ca110-115 så e det inget skambud, lr? Men den som har tusentals inlägg på en massa olika forum vet väl bäst. lr not, forumnördar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.