AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
945

Nivåreglering lysen, glappande lyse instrumentpanel

da
103
dalleballe
525iAT -93
Ja, som topic avslöjar lite så har jag problem med min nivåreglering och lyset i instrumentpanelen som börjar glappa när jag höjer framlysena över en viss höjd. Och har jag nivåjusteringen inställd på väldigt lågt så glappar instrumentpanelen inte över huvudftaget så det verkar ju vara något konstigt elfel nånstans..
Med glappande instrument menar jag att lyset som lyser upp instrumentpanelen slocknar och tänds för att ibland slockna helt så man måste justera ratten för nivån för att få den att tändas iigen.

Någon som har nån aning om vad som skulle kunna orsaka detta fenomen?
Och kan man ställa lysena manuellt istället och skippa nivåjusteringen innifrån bilen och på så sätt bli av med glappande instrumentpanel.
da
103
dalleballe
525iAT -93
Bilen är alltså en 525iAT -93
da
103
dalleballe
525iAT -93
Ingen som har en aning? Alla tips är välkomna!
Någon som vet hur man kopplar ur den eldrivna nivåjusteringen? Borde sitta med någon kabel fram till lysena väl? Och borde bara vara att koppla ur?
da
103
dalleballe
525iAT -93
Okej, har löst problemet nu.
Jag kopplade ur kontakterna till den eldrivna nivåjusteringen av halvlysena vilket löste problemen med glappande belysning och att check-controlen varnade för massa olika lampor som egentligen inte alls var trasiga.

Ska väl eventuellt testa att göra rent kontakterna och få igång nivåjusteringen men det blir ett senare projekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.